רילוקיישן להולנד ונסיעות עבודה לחו"ל- מהו סגנון הניהול של מנהל בהולנד?

רילוקיישן להולנד ונסיעות עבודה לחו"ל- מהו סגנון הניהול של מנהל בהולנד?

מיהו המנהל האידיאלי בעיני ההולנדים?

רילוקיישן להולנד ונסיעות עבודה לחו"ל-מנהל בעל חזון ברור, מעורר השראה ומוטיבציה בעובדים

"שמירה על חזון מסוים היא נכס חשוב למנהיגים וליזמים אך דרושות גם נחישות ואהבת האדם. אל תשב כל היום בחדרך, צא החוצה. רק כך תוכל לעורר מוטיבציה בקרב אנשיך." (מנכ"ל הולנדי)

במחקר שנערך בקרב מנכ"לים הולנדים ציינו כמעט כל המשיבים, שמנהיג יוצא דופן צריך להיות בעל חזון ברור באשר לכיוון אליו הארגון שואף, לרבות הדרך להשיג את המטרות והיעדים שנקבעו. החזון הוא חלק חשוב מתוכנית העבודה, והוא כולל דיונים על אודות רעיונות לעתיד, הארות, אסטרטגיות חדשות, כמו גם הפקת לקחים מן העבר. בעשותו כן, חייב המנהל לעורר השראה בקרב ההולכים אחריו, ולעורר בהם מוטיבציה לעבור הכשרה ולהשקיע את כל-כולם בעבודתם.

רילוקיישן להולנד ונסיעות עבודה לחו"ל-מנהל מעודד עבודת צוות, קונצנזוס ותמיכה הדדית

"חשוב לדעת להקשיב ולדבר עד שכל העובדים יסכימו, בכל הרמות. בקבלת החלטות קשות אפשר לחתוך. זה חלק מהתפקיד שלי. כולם מבינים שבנקודה מסוימת מסתיים הדיון." (מנכ"ל הולנדי)

מנכ"לים הולנדים מתייחסים, לעתים קרובות, לחברה במונחים של קולקטיב ושמים דגש על אכפתיות, עבודת צוות והתייעצות בין הצדדים.

רילוקיישן להולנד ונסיעות עבודה לחו"ל-מנהל בעל מומחיות ניהולית

מנהלים נדרשים לניסיון ניהולי ולבקיאות בספרות ניהול. באופן כללי ניכרת עלייה חדה בהולנד בפופולריות של מקצוע הניהול כמסלול ראשי באוניברסיטה.

רילוקיישן להולנד ונסיעות עבודה לחו"ל-מאפיין מעניין של הבדלי תרבות בין מדינות ניתן לראות בסגנון הניהול הצנוע, פשוט, ואינו מייחס חשיבות להבדלי סטטוס

  • על-פי אמרה הולנדית ידועה: "מנהיג צריך להישאר אדם פשוט." לפיכך, גם מנהל מצליח ועשיר נדרש להיראות צנוע ולהימנע מהצגת בגדים יקרים, מכוניות נוצצות או חיים ראוותניים.
  • חדרי האוכל ברוב הארגונים הגדולים אינם יוצרים הפרדה על בסיס סטטוס העובדים.
  • מנהיגי ארגונים מחויבים להתנהג כמו השכנים ממול – ללא יומרנות, התפארות, הטבות יוצאות דופן או הכנסה גבוהה. ראשי הממשלה ההולנדים נוטים להדגיש אמון, יסודיות, שותפות וצניעות בהתנהגותם. תמונות של מנהיגים פוליטים חיים אינן מוצגות במקומות ציבוריים בתקופות שבין הבחירות ואינן מודפסות על בולי דואר. באופן כללי הגישה בהולנד היא אנטי-הרואית. ההולנדים אינם מוכרים כאומה המנציחה דמויות בעלות חשיבות היסטורית. דמויות היסטוריות משמעותיות מונצחות באמצעות פסלים אולם אלה אינם רבים.
  • ההולנדים סולדים מרשמיות והם נוטים להתעלם מאנשים בעלי הופעה מרשימה או הישגיות יוצאת דופן. על-פי אמרה הולנדית ידועה: "להיות רגיל זה משונה מספיק."
  • ב-2004 מתה המלכה האם ג'וליאנה שנודעה בדרך שבה זנחה מנהגים פורמליים והתערבבה עם העם – היא נהגה לרכוב על אופניים ברחובות ולקנות לחם במכולות המקומיות.

רילוקיישן להולנד ונסיעות עבודה לחו"ל-מנהל המאפשר אוטונומיה לעובדים

ההולנדים מעדיפים מידה רבה של אוטונומיה. במקום לקבל "הוראות מלמעלה", הם מעדיפים לפתוח בשיג ושיח ודיון מעמיק במטרה לנהל משא ומתן על אינטרסים אישיים וקבוצתיים. הציפייה היא כי עובדים יביעו את דעתם האישית, גם אם מדובר בחילוקי דעות עם עמיתים לעבודה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *