רילוקיישן לאירופה, אמריקה, אסיה, נסיעות עסקים או נסיעות עבודה לחו"ל – קבלו טיפים על לבוש ומזג אוויר!

רילוקיישן לאירופה, אמריקה, אסיה, נסיעות עסקים או נסיעות עבודה לחו"ל – קבלו טיפים על לבוש ומזג אוויר!

הלבוש העסקי הפורמלי הכולל חליפה ועניבה הוא חיוני במדינות רבות, אלא שבמדינות חמות הלבוש הפורמלי החם בבסיסו, מחייב מעט גמישות.

רילוקיישן לאיטליה – גם בשיא החום, כפי שמספרים עובדים ברילוקיישן לאיטליה, הם יגיעו לעבודה לבושים בחולצה מכופתרת וז'קט.

רילוקיישן לטורקיה חם מאד בקיץ, ובכל זאת בארגונים רבים העובדים לובשים חליפות ועניבות כהות.

רילוקיישן לפורטוגל – הלבוש הוא פורמלי וכולל חליפה ועניבה (גם אם מדובר ביציאה לסרט). אין להוריד את הז'קט גם אם מזג האוויר חם, אלא אם כן המארח עושה זאת.

לעומתם, ברילוקיישן לאינדונזיה חם ולח במשך כל השנה ובשל כך האינדונזים מתלבשים בפשטות. מקובל ללבוש חולצה עם שרוולים קצרים וללא עניבה. זר שאינו מכיר היטב את הלקוח האינדונזי נדרש להופיע בלבוש רשמי יותר, לפחות בתחילת הקשר העסקי, אך ניתן להגיע לפגישה עם חליפה ועניבה ולהוריד אותן בהמשך.

ברילוקיישן לסינגפור – אומנם לפגישה עם לקוח הם יתלבשו פורמלי: מכנסיים וחולצה אלגנטית ויתכן שגם עניבה, ובחתימה על חוזה המנהל אפילו ילבש חליפה, אבל בשל החום – הלבוש הוא בדרך כלל פשוט מאד, בחלק מהמשרדים אפילו ילבשו חולצה עם שרוולים קצרים וללא עניבה.

גם ברילוקייישן לפיליפינים הלבוש הוא לא רשמי בשל החום והלחות. הגברים ילבשו מכנסים שחורים ארוכים וחולצה לבנה בעלת שרוולים קצרים, כלומר לא חליפה ועניבה. עם זאת בארוחות ערב או אירועים רשמיים יש ללבוש חליפה ועניבה. אמנם אנשי עסקים זרים נדרשים ללבוש פורמלי, אך בהמשך הם יכולים להתלבש בצורה קצת פחות פורמלית.

ברילוקיישן לבליז באופן תאורטי אנשי עסקים אמורים ללבוש חליפה כהה ועניבה. בפועל, בשל מזג האוויר החם ישנה נטייה ללבוש בגדים פחות רשמיים. ראש הממשלה בעצמו מופיע בז'קט ובעניבה לעיתים רחוקות בלבד.

ברילוקיישן לפנמה – הלחות והחום כבדים ויש להביא זאת בחשבון. אנשי עסקים בתפקיד בכיר לבושים בדרך כלל בחליפה עסקית מחויטת, ואחרים לובשים חולצה מכופתרת קלילה. במהלך היום נוהגים הגברים להוריד את המקטרונים והעניבות בשל מזג האוויר.

ברילוקיישן לפרגוואי הלבוש העסקי שמרני למדי: חליפות כהות עם עניבה לגברים, אבל בימים חמים אפשר להוריד את העניבה והז'קט, לאחר שהעמית המקומי עשה זאת. בימי הקיץ החמים והלחים בפרגוואי מרבית התושבים המקומיים לובשים בגדים קלילים.

בפגישות עסקים או הרילוקיישן לקוסטה ריקה – גברים נוהגים ללבוש חליפה קלאסית כהה. אין להוריד את המקטורן, גם כאשר חם. באזורים החמים לאורך החוף, הגברים מקיימים פגישות עסקיות ללא מקטורן, אולם אורחים זרים צריכים להגיע עם מקטורן ולהוריד אותו רק עם עמיתיהם המקומיים עשו זאת.

ברילוקיישן לקולומביה – באזור החופים מזג האוויר חם והלבוש פחות רשמי. גברים מגיעים למשרד בחולצות לא מכופתרות, ונשים לובשות שמלות ללא שרוולים. עם זאת הציפייה מזרים היא ללבוש רשמי יותר.

ברילוקיישן להודו הלבוש הראוי לאיש העסקים כולל חליפה, עניבה, חולצה ומכנסים עשויים מאריג קל ובצבעים בהירים בשל האקלים החם. לרוב, באקלים ההודי אין צורך ללבוש מעיל אולם נהוג לחבוש כובע מפני השמש.

ברילוקיישן לצ'כיה – כאשר מזג האוויר מתחמם, הם מתלבשים בלבוש פחות רשמי. אנשי עסקים לובשים בדרך כלל חליפה כהה, עניבה וחולצה לבנה ונשים מתלבשות בשמרנות ובצניעות. יש לעקוב אחר העמית המקומי – אם בימים חמים הוא מוריד ז'קט ועניבה אפשר להוריד בעקבותיו. יש לציין שהלבוש העסקי מתאים גם לאירועים חברתיים.

הכנה טובה ליוצאים לרילוקשיין ונסיעות עסקים צריכה להתייחס גם למדינות הקרות.

ברילוקיישן לאוקראינה שם קר מאד בחורף, חשוב להיות מצוידים בכפפות, במגפים מרופדים, בכובע צמר וכדומה. עם זאת יש לציין שאוקראינה קרה פחות מאשר רוסיה. הבניינים עצמם מחוממים היטב, ולכן רצוי להביא גם בגדים קלים.

ברילוקיישן לרוסיה – בחורף נדרשים לבגדים חמים מאד בחוץ. בפנים הבתים מחוממים כך שצריך שיהיו גם בגדים קלים. בחודשי החורף יש ללבוש בגדים חמים מאד ליציאה החוצה ומתחתיהם בגדים קלים שיתאימו לבתים המחוממים.

גם ברילוקיישן לקנדה – החורף הקנדי קר ומושלג אך המבנים מחוממים היטב. רצוי להתלבש בשכבות של בגדים קלים לשהייה בתוך הבית ומעליהם בגדים חמים לשהייה בחוץ.

ברילוקיישן לפרגוואי בחורף מומלץ ללבוש סוודרים. בפרגוואי לא קר מאד, אבל החימום בבניינים לרוב אינו מספיק.

יש לשים לב גם להבדלי מזג האוויר בין אזורים בתוך אותה המדינה.

לדוגמה ברילוקיישן לצ'ילה – הבדלי הטמפרטורה בין החופים לבין ההרים עשויים להיות קיצוניים, ולכן חשוב להצטייד בבגדים חמים למקרה שמתוכננת נסיעה להרים. גם ברילוקיישן לקולומביה באזורים הגבוהים כמו בוגוטה, מומלץ להצטייד במעיל או בסוודר גם בקיץ. ככך גם ברילוקיישן לגואטמלה וברילוקיישן לקוסטה ריקה, שם בנסיעה לאזורים הגבוהים כדאי להצטייד בעליונית או בבגדים חמים. באופן דומה גם האזורים הנמוכים ברילוקיישן לבוליביה עשויים להיות חמים ולחים מאד בקיץ, ומרבית התושבים לובשים בגדים קלים בעונה זו. באזורים הגבוהים מומלץ ללבוש בגדים חמים בחורף. בכל מקרה, בכל עונה יש להתכונן לשינויים פתאומיים במזג האוויר. ברילוקיישן להודו – אומנם החורף בצפון המדינה קריר יותר, אך סוודר דק וז'קט יספיקו ואילו ברילוקיישן בדרום אוסטרליה הקיץ חמים והחורף מתון, כך שבגדים קלים מספיקים.

ועוד נקודות מעניינות הקשורות בלבוש, במזג האוויר ובהבדלי תרבות

ברילוקיישן לאוסטריה – בספטמבר כולם יוצאים עם שאל, גם הגברים.

בקיץ חם ברילוקיישן ליפן ולכן רצוי להצטייד בבגדים קלים ובבגדים רבים להחלפה, זאת משום שהניקיון חשוב מאוד ליפנים.

חם מאוד גם ברילוקיישן לקוסטה ריקה ואנשים עשויים להחליף בגדים כמה פעמים ביום. בשל החום הכבד, נהוג להתקלח כמה פעמים ביום, ולכן כדאי להצטייד בכמה מערכות בגדים ליום אחד. נשים נוהגות ללבוש שמלה או חצאית וחולצה מכופתרת. מכנסיים מקובלים פחות בקרב נשות עסקים, אולם הגישה משתנה בהדרגה. גברים לובשים מכנסיים קצרים רק באזור חוף הים, וביגוד חושפני לנשים אינו מקובל.

ברילוקיישן לאוסטרליה בחודשי החורף יש צורך בבגדים חמים ומתאימים לגשם. בחודשי הקיץ מכנסים קצרים נפוצים מאד, יש כאלה שאף לובשים אותם לעבודה. רבים נוטים לחבוש כובע כהגנה מפני השמש. יש הטוענים שלפעמים מרגישים את כל ארבע העונות ביום אחד.

ברילוקיישן לאורגוואי תקופת הקיץ עשויה להיות חמה ולחה והחורף קר וגשום. יש להצטייד בביגוד מתאים לעונה וכמובן לזכור שבחצי הכדור הדרומי העונות הפוכות לאלו שבחצי הכדור הצפוני.

ברילוקיישן לניו זילנד – מזג האוויר הפכפך וגם בקיץ ישנם ימים קרים וממטרים חזקים, ולכן רצוי להצטייד בלבוש חם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *