נסיעות עסקים , נסיעות עבודה לחו"ל? רילוקיישן ליוון? טיפים על יוון

נסיעות עסקים , נסיעות עבודה לחו"ל? רילוקיישן ליוון? טיפים על יוון

רילוקיישן ליוון נסיעות עסקים ליוון- האם תרבות העבודה ביוון מעודדת עצמאות ואינדיבידואליזם או עבודת צוות?

החברה היוונית נוטה במידה רבה לאינדיבידואליזם. היוונים אינם מתורגלים בעבודה עם עמיתים, אינם מעודדים עבודה בקבוצות, ורוח צוות קיימת רק במקרי חירום. ההסבר התרבותי לתופעה זו מבוסס על ההבחנה בין קבוצת השייכות הכוללת בני משפחה, קרובי משפחה וחברים שנהנים מאמון, תמיכה ושיתוף פעולה, לבין המעגל החיצוני.

מספר מוצב ברילוקיישן ליוון:

"שני יוונים זרים שנפגשים בפעם הראשונה מבררים מיד לגבי מקום הולדתם. אם הם מגיעים מאותו אזור גיאוגרפי או מכירים מישהו מאותו אזור, עשוי להיווצר ביניהם בסיס משותף ליחסים חברתיים."

היחסים עם חברי המעגל החיצוני, לעומת זאת, מתאפיינים בחשדנות ובחוסר אמון. מצב זה מסביר את העדר שיתוף הפעולה במקרים מסוימים בין ההנהלה לבין העובדים או לחלופין בין נציגי ממשל השייכים למפלגות פוליטיות שונות.

האינדיבידואליזם אכן מהווה לעתים קרובות מחסום לשיתוף פעולה קבוצתי אך הוא מתאזן על-ידי ה-philotimo, שפירושו "אהבת הכבוד". המונח philotimo מסייע להתגבר על קשיים ולעודד שיתוף פעולה בין עובדים או חברי צוות, באופן שחוק או כלל אינם יכולים לאכוף. אדם המתואר כ-philotimo נוהג כלפי חברי קבוצתו בנימוס, יושרה, כבוד והערכה. עובד שיזכה להתייחסות "הולמת" – לכבוד, לשבחים, ולדאגה בנושאים אישיים – יעבוד קשה יותר כדי לשמח את מעסיקו.

משימתם של המנהלים הבכירים ביוון היא להפוך את הארגון למשפחה מורחבת במטרה לגרום לעובדים להרגיש חברים בקבוצת השייכות שלהם ולהשיג תוצאות של צוות עבודה. למעשה, רוב לימודי הניהול בארגונים של יוון המודרנית מתמקדים בשיפור עבודת הצוות.

רילוקיישן ליוון נסיעות עסקים ליוון-האם תרבות העבודה ביוון מעודדת מוטיבציה נמוכה או שאיפה להישגיות?

מי שמצטיינים ומגיעים להישגים אישיים נתקלים במידה של חוסר אהדה וחוסר אמון ומואשמים לעתים קרובות בהתנשאות. לפיכך, אף שהיוונים שואפים להישגיות, הם לעתים קרובות מסרבים להכיר בבעלי ביצועים טובים. אולם מנהלים יוונים המעוניינים לחזק עידוד ותגמול לאינדיבידואלים ורמת ביצועים גבוהה לקבוצות, יוצאים נגד תופעה זו.

ואכן לטובת היוצאים לרילוקיין ליוון או נסיעות עבודה ליוון, כדאי לדעת שבמהלך השנים האחרונות חלו שינויים בתחומים שונים בכלכלה. התפיסה של פרודוקטיביות וסחר חופשי, שבולטת מאוד במגזר הפרטי, חדרה גם למגזר הציבורי. באותה עת, תחרותיות גורמת לשינויים בפילוסופיית הניהול ומאלצת ארגונים רבים לבצע שינויים באופן מתמיד במטרה להשיג תוצאות טובות יותר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *