מידע וייעוץ לפני נסיעת עסקים והכוונה לרילוקיישן לפני נסיעות עסקים

ספרי הדרכה לרילוקיישן ונסיעות עסקים

בעידן הנוכחי בו העולם הפך גלובלי המציאות הפכה דינמית ונסיעות לצורך עבודה או לימודים הינן עניין שבשגרה. פעמים רבות עולות הזדמנויות לנסיעה לחו"ל לצורך רילוקיישן אשר מעוררות חששות באשר למעבר עצמו, בעיקר עם משפחה וילדים.

הפערים בין התרבויות תמיד מעוררות שאלות באשר למה נכון לעשות ומה לא, איך להתנהג עם המארחים המקומיים וכיצד לנהוג נכון בפגישות עסקים. בדיוק על שאלות אלו ורבות אחרות הספרים שלי באים לענות. בספרי ההדרכה שפרסמתי ישנם כלים פרקטיים שיעזרו לכם.

בנוסף, מידע רב ומתעדכן אודות תהליך הרילוקיישן והדברים הנלווים לו תוכלו לקבל מהמאמרים אותם אני מפרסמת בבלוג, המחולקים לתחומי ידע שונים.

צפו בראיון בתכנית "סדר יום חדש"- ערוץ 2

מסע הרילוקיישן – דברים שרואים משם לא רואים מכאן – נסיעה לשליחות בתרבות זרה

מסע הרילוקיישן – דברים שרואים משם לא רואים מכאן – נסיעה לשליחות בתרבות זרה

המנהל בישראלי בעולם הגלובלי | כרך ראשון: מדינות אסיה ואפריקה – מדריך לנסיעות עבודה לחו"ל והבדלים בתרבות העבודה בין מדינות

המנהל בישראלי בעולם הגלובלי | כרך ראשון: מדינות אסיה ואפריקה

המנהל הישראלי בעולם הגלובלי | כרך שני: מדינות אירופה

המנהל הישראלי בעולם הגלובלי | כרך שני: מדינות אירופה

המנהל הישראלי בעולם הגלובלי: כרך שלישי

המנהל הישראלי בעולם הגלובלי | כרך שלישי: מדינות אמריקה ואוקיאניה

מתוך "בטאון רואה החשבון"

בטאון רואה החשבון

אוגוסט 2009

ספרי הדרכה לרילוקיישן ונסיעות עסקים לחו"ל
2017-03-24T17:10:03+03:00

אוגוסט 2009

מתוך אתר "ספרים ללא ירקות"

"דברים שרואים מכאן לא רואים משם" הוא ספר שמסכם נסיעה לשליחות לתרבות זרה. אפשר למצוא בו מענה כמעט על כל נושא שקשור לשליחות. החל מקבלת ההחלטה, אילו שיקולים יש לקחת בחשבון לפני שמשיבים בחיוב לשליחות. האם ישנה התאמה אישית של העובד מבחינת אופי, ניסיון ומגדר.
הספר הזה ממלא מקום שהיה ריק על המדף של ספרים בנושא רילוקיישן. אין לי ספק שהוא יכול להפוך לתנ"ך של מועמדים לשליחות לתרבות זרה כאשר יצטרכו לשקול הצעת עבודה כזאת.

להמשך

ספרי הדרכה לרילוקיישן ונסיעות עסקים לחו"ל
2017-02-21T15:18:06+02:00

"דברים שרואים מכאן לא רואים משם" הוא ספר שמסכם נסיעה לשליחות לתרבות זרה. אפשר למצוא בו מענה כמעט על כל נושא שקשור לשליחות. החל מקבלת ההחלטה, אילו שיקולים יש לקחת בחשבון לפני שמשיבים בחיוב לשליחות. האם ישנה התאמה אישית של העובד מבחינת אופי, ניסיון ומגדר. הספר הזה ממלא מקום שהיה ריק על המדף של ספרים בנושא רילוקיישן. אין לי ספק שהוא יכול להפוך לתנ"ך של מועמדים לשליחות לתרבות זרה כאשר יצטרכו לשקול הצעת עבודה כזאת. להמשך

רינונים

מתוך אתר "רינונים"

"ספר יחודי וראשון מסוגו שנכתב וראה אור בישראל בנושא relocation, מעבר לתרבות אחרת, בשליחות עבודה, צבא, מערכת הביטחון, הסוכנות ועוד"
ספרי הדרכה לרילוקיישן ונסיעות עסקים לחו"ל
2017-03-24T16:38:56+03:00

רינונים

"ספר יחודי וראשון מסוגו שנכתב וראה אור בישראל בנושא relocation, מעבר לתרבות אחרת, בשליחות עבודה, צבא, מערכת הביטחון, הסוכנות ועוד"

מתוך מכתבי קוראים

ד"ר חנה אורנוי שלום רב,
רכשתי את ספרך. לבינתיים, קראתי את הפרקים שרלוונטים לנושא הסמינריון שלי ומעבר לזה שמצאתי את ספרך קולח ומעניין הוא מאוד יוכל להועיל לי לעבודה.
הצטערתי שספר זה לא יצא לאור לפני שאני ובעלי יצאנו לשליחות של 3.55 שנים להודו כי אני בטוחה שהיה עוזר לנו לעבור את התקופה הראשונה שם שהייתה בהחלט מאתגרת.
יישר כוח על ספרך ולדעתי הוא צריך להיות Hand Book לכל אחד שיוצא לשליחות בארץ זרה.
בהצלחה רבה!!
בת-דור מרקורי
ספרי הדרכה לרילוקיישן ונסיעות עסקים לחו"ל
2017-03-24T17:13:03+03:00

ד"ר חנה אורנוי שלום רב, רכשתי את ספרך. לבינתיים, קראתי את הפרקים שרלוונטים לנושא הסמינריון שלי ומעבר לזה שמצאתי את ספרך קולח ומעניין הוא מאוד יוכל להועיל לי לעבודה. הצטערתי שספר זה לא יצא לאור לפני שאני ובעלי יצאנו לשליחות של 3.55 שנים להודו כי אני בטוחה שהיה עוזר לנו לעבור את התקופה הראשונה שם שהייתה בהחלט מאתגרת. יישר כוח על ספרך ולדעתי הוא צריך להיות Hand Book לכל אחד שיוצא לשליחות בארץ זרה. בהצלחה רבה!! בת-דור מרקורי

מנהיגים ברשת

מתוך אתר "מנהיגים ברשת"

תשובה על השאלה כיצד נערכים לתהליך רילוקיישן בזמן מיתון:
לשלוח מוצבים לתפקידים בחו''ל הינה משימה יקרה מאד לארגון השולח. עלות השכר של עובד מוצב הינה פי שלושה עד חמישה מעלות עובד מקומי במשרה דומה בשנתו הראשונה וסך העלות הכוללת של עובד מוצב במשך 4 שנים מוערכת בכ-2 מיליון דולר. מובן שלאור עלויות גבוהות אלו נאלצים הארגונים בתקופת משבר כלכלי ''לעשות חושבים''. אנו עדים כיום למצבים כואבים בהם מוחזרים המוצבים הביתה בטרם עת אף שלא סיימו את מלוא תקופת שליחותם וכן לביטול נסיעתם של מועמדים חדשים לתפקידי מוצבות. גם במצבים בהם מחליטים הארגונים ל''המשיך בתוכנית'', קרי להמשיך ולשאת בעלויות העובדים הנמצאים כבר ברילוקיישן וכן לשלוח מוצבים חדשים, הרי שהם עלולים לנסות ולחפש דרכים אפשריות אחרות לקיצוץ. קיצוצים אלה כרוכים ''במחירים'' לא פשוטים למוצב והדוגמאות לכך הן רבות.
להמשך
ספרי הדרכה לרילוקיישן ונסיעות עסקים לחו"ל
2017-03-24T17:00:50+03:00

מנהיגים ברשת

תשובה על השאלה כיצד נערכים לתהליך רילוקיישן בזמן מיתון: לשלוח מוצבים לתפקידים בחו''ל הינה משימה יקרה מאד לארגון השולח. עלות השכר של עובד מוצב הינה פי שלושה עד חמישה מעלות עובד מקומי במשרה דומה בשנתו הראשונה וסך העלות הכוללת של עובד מוצב במשך 4 שנים מוערכת בכ-2 מיליון דולר. מובן שלאור עלויות גבוהות אלו נאלצים הארגונים בתקופת משבר כלכלי ''לעשות חושבים''. אנו עדים כיום למצבים כואבים בהם מוחזרים המוצבים הביתה בטרם עת אף שלא סיימו את מלוא תקופת שליחותם וכן לביטול נסיעתם של מועמדים חדשים לתפקידי מוצבות. גם במצבים בהם מחליטים הארגונים ל''המשיך בתוכנית'', קרי להמשיך ולשאת בעלויות העובדים הנמצאים כבר ברילוקיישן וכן לשלוח מוצבים חדשים, הרי שהם עלולים לנסות ולחפש דרכים אפשריות אחרות לקיצוץ. קיצוצים אלה כרוכים ''במחירים'' לא פשוטים למוצב והדוגמאות לכך הן רבות. להמשך

TheMarker

מתוך אתר TheMarker

קוראי הספר הפוטנציאלים הם המנהלים שלוקחים חלק בתהליך, המועמדים הפוטנציאלים והמוצבים עצמם. "למרות שמדובר בתופעה הכוללת אלפי משפחות חדשות בכל שנה" אומרת אורנוי, חברת סגל בתוכנית ללימודי תואר שני במינהל עסקים באוניברסיטה הפתוחה, "רבים מן האספקטים הקשורים בה אינם נלקחים בחשבון על ידי מנהלי הארגונים, מה שגורם לאחוזי כישלון גבוהים במיוחד. הספרות המקצועית מדברת על מספרים שמגיעים עד 45%".
להמשך
ספרי הדרכה לרילוקיישן ונסיעות עסקים לחו"ל
2017-03-24T16:31:39+03:00

TheMarker

קוראי הספר הפוטנציאלים הם המנהלים שלוקחים חלק בתהליך, המועמדים הפוטנציאלים והמוצבים עצמם. "למרות שמדובר בתופעה הכוללת אלפי משפחות חדשות בכל שנה" אומרת אורנוי, חברת סגל בתוכנית ללימודי תואר שני במינהל עסקים באוניברסיטה הפתוחה, "רבים מן האספקטים הקשורים בה אינם נלקחים בחשבון על ידי מנהלי הארגונים, מה שגורם לאחוזי כישלון גבוהים במיוחד. הספרות המקצועית מדברת על מספרים שמגיעים עד 45%". להמשך

TheMarker

מתוך אתר TheMarker

לכאורה, נדמה כי המודל של נסיעות תכופות לחו"ל הוא פתרון לא רע. אחד ההורים אמנם נמצא הרבה בחו"ל, אבל המשפחה עצמה אינה מטולטלת - וגם הארגון מרוויח. אלא שממחקר שערכה אורנוי ב-2009-2011 בקרב נוסעים מתמידים ומשפחותיהם, עולה כי כולם משלמים מחיר כבד. 93% מהנוסעים המתמידים דיווחו על קושי פיסי ומחיר בריאותי גבוה, בעיקר כאבי גב והשמנה בשל תזונה לא מאוזנת. 41% דיווחו על עבודה שוחקת ו-41% דיווחו על תחושת בדידות ומחיר משפחתי גבוה.
להמשך
ספרי הדרכה לרילוקיישן ונסיעות עסקים לחו"ל
2017-02-21T14:22:44+02:00

TheMarker

לכאורה, נדמה כי המודל של נסיעות תכופות לחו"ל הוא פתרון לא רע. אחד ההורים אמנם נמצא הרבה בחו"ל, אבל המשפחה עצמה אינה מטולטלת - וגם הארגון מרוויח. אלא שממחקר שערכה אורנוי ב-2009-2011 בקרב נוסעים מתמידים ומשפחותיהם, עולה כי כולם משלמים מחיר כבד. 93% מהנוסעים המתמידים דיווחו על קושי פיסי ומחיר בריאותי גבוה, בעיקר כאבי גב והשמנה בשל תזונה לא מאוזנת. 41% דיווחו על עבודה שוחקת ו-41% דיווחו על תחושת בדידות ומחיר משפחתי גבוה. להמשך

Ynet

מתוך אתר Ynet

האם קיים מושג כזה תרבות עבודה והאם היא מעידה על הסביבה בה מתנהלת העבודה? בספרה החדש, "המנהל הישראלי בעולם הגלובלי - מדריך לנסיעות עבודה לחו"ל והבדלים בתרבות העבודה בין מדינות", סוקרת ד"ר חנה אורנוי את ההבדלים בין תרבות העבודה באירופה לזו שבישראל.

להמשך

ספרי הדרכה לרילוקיישן ונסיעות עסקים לחו"ל
2017-02-21T14:18:09+02:00

Ynet

האם קיים מושג כזה תרבות עבודה והאם היא מעידה על הסביבה בה מתנהלת העבודה? בספרה החדש, "המנהל הישראלי בעולם הגלובלי - מדריך לנסיעות עבודה לחו"ל והבדלים בתרבות העבודה בין מדינות", סוקרת ד"ר חנה אורנוי את ההבדלים בין תרבות העבודה באירופה לזו שבישראל. להמשך

נוריתה

מתוך אתר "נוריתה"

"המנהל הישראלי בעידן הגלובלי" עוסק בתופעת המנהל והעובד העכשווי בעידן הגלובלי, "הנוסע  המתמיד" שטס הלוך ושוב לצורכי עסקים. זוהי תופעה שנמצאת במגמת עלייה: המשפחה מתפצלת – המוצב נשלח לחו"ל ונמצא שם בגפו, ואילו בני משפחתו נותרים בארץ.
דוגמאות בספר מבהירות מצבים, יש ציטוטים מעיתונים כלכליים, וטורים מעניינים.
ניכרת עבודה רצינית ומעמיקה של ניתוח והבנת הגורמים, המדינות וכללי ההתנהגות בהן, כולל הסברים מאירי עיניים על כלכלתן של אותן מדינות ומה מותר ומה אסור לעשות.
זהו ספר חובה המיועד למנהלים, לחברות שעסקיהם חובקי עולם, שעובדיהם נאלצים לא אחת לנהל או לפקח בארצות אחרות, ולמרות שזהו מחקר מדעי ורציני גם לקורא הסקרן, יתגלה כר נרחב של ידע מרתק ואינפורמציה הנמסרת בצורה בהירה, זורמת ומעניינת לקריאה.
נהניתי מאוד מהקריאה בספר והעשרתי את ידיעותיי.
להמשך
ספרי הדרכה לרילוקיישן ונסיעות עסקים לחו"ל
2017-03-24T16:23:45+03:00

נוריתה

"המנהל הישראלי בעידן הגלובלי" עוסק בתופעת המנהל והעובד העכשווי בעידן הגלובלי, "הנוסע  המתמיד" שטס הלוך ושוב לצורכי עסקים. זוהי תופעה שנמצאת במגמת עלייה: המשפחה מתפצלת – המוצב נשלח לחו"ל ונמצא שם בגפו, ואילו בני משפחתו נותרים בארץ. דוגמאות בספר מבהירות מצבים, יש ציטוטים מעיתונים כלכליים, וטורים מעניינים. ניכרת עבודה רצינית ומעמיקה של ניתוח והבנת הגורמים, המדינות וכללי ההתנהגות בהן, כולל הסברים מאירי עיניים על כלכלתן של אותן מדינות ומה מותר ומה אסור לעשות. זהו ספר חובה המיועד למנהלים, לחברות שעסקיהם חובקי עולם, שעובדיהם נאלצים לא אחת לנהל או לפקח בארצות אחרות, ולמרות שזהו מחקר מדעי ורציני גם לקורא הסקרן, יתגלה כר נרחב של ידע מרתק ואינפורמציה הנמסרת בצורה בהירה, זורמת ומעניינת לקריאה. נהניתי מאוד מהקריאה בספר והעשרתי את ידיעותיי. להמשך

הארץ

מתוך אתר הארץ

בשנים האחרונות, עם התפתחות הגלובליזציה, יותר ויותר ישראלים חיים תקופות ארוכות בחו"ל לצורך עבודה או לימודים. התופעה, שהיתה מצומצמת בעבר, התרחבה מאוד והיא מקיפה כיום אלפי יחידים ומשפחות בכל שנה. ספרה של הד"ר חנה אורנוי, העוסקת בהוראה, במחקר ובייעוץ ארגוני, הוא המקיף והמעודכן ביותר כיום, ומיוחד בכך שהוא מכוון לקהל המוצבים הישראלים
להמשך
ספרי הדרכה לרילוקיישן ונסיעות עסקים לחו"ל
2017-02-21T15:11:33+02:00

הארץ

בשנים האחרונות, עם התפתחות הגלובליזציה, יותר ויותר ישראלים חיים תקופות ארוכות בחו"ל לצורך עבודה או לימודים. התופעה, שהיתה מצומצמת בעבר, התרחבה מאוד והיא מקיפה כיום אלפי יחידים ומשפחות בכל שנה. ספרה של הד"ר חנה אורנוי, העוסקת בהוראה, במחקר ובייעוץ ארגוני, הוא המקיף והמעודכן ביותר כיום, ומיוחד בכך שהוא מכוון לקהל המוצבים הישראלים להמשך

מתוך מכתבי קוראים

שלום חנה,
שמחתי לקרוא את ספרך החדש "המנהל הישראלי בעולם הגלובלי".
הספר נראה יפה ובעיקר מעניין מזווית אישית, וכמי שקצת עוקב אחר התפתחותך האינטלקטואלית והמקצועית, נדמה לי שהספר הזה מבסס את הנישה האקדמית והמקצועית שלך (אני קורא לה התנהגות ארגונית בניהול בינלאומי), ויוצר עם הספר הראשון (ואולי גם עם השלישי שבדרך) תרומה לידע חדש בתחום.
נדמה לי, שתרומתך נוצרת גם מן הסגנון האישי שלך, המשלב ידע מדעי עם כתיבה נרטיבית, שמחברת אצל הקוראים את העולם האמיתי עם תובנות האקדמיה.
כה לחי!
פרופ' אביעד בר חיים
ספרי הדרכה לרילוקיישן ונסיעות עסקים לחו"ל
2017-03-24T17:14:03+03:00

שלום חנה, שמחתי לקרוא את ספרך החדש "המנהל הישראלי בעולם הגלובלי". הספר נראה יפה ובעיקר מעניין מזווית אישית, וכמי שקצת עוקב אחר התפתחותך האינטלקטואלית והמקצועית, נדמה לי שהספר הזה מבסס את הנישה האקדמית והמקצועית שלך (אני קורא לה התנהגות ארגונית בניהול בינלאומי), ויוצר עם הספר הראשון (ואולי גם עם השלישי שבדרך) תרומה לידע חדש בתחום. נדמה לי, שתרומתך נוצרת גם מן הסגנון האישי שלך, המשלב ידע מדעי עם כתיבה נרטיבית, שמחברת אצל הקוראים את העולם האמיתי עם תובנות האקדמיה. כה לחי! פרופ' אביעד בר חיים

מתוך מכתבי קוראים

ד"ר חנה אורנוי שלום,
שמי ריקי ברונז, הנני פסיכולוגית תעסוקתית מומחית עם ניסיון גם בתחום החינוכי, אשר נמצאת עם משפחתי ברילוקיישן בתאילנד, בעקבות עבודת בעלי.
בשל הרקע המקצועי והניסיון האישי, אני מרבה לקרוא, להתעניין ולשוחח עם אנשים שונים על חווית הרילוקיישן ואף כותבת בלוג על השהות בתאילנד.
לאחרונה קראתי בשקיקה את ספרך "דברים שרואים משם לא רואים מכאן" ונהניתי מאוד מהיריעה הרחבה, מהידע התאורטי המקיף ומהסיפורים האישיים השזורים בו.
בתודה
ריקי ברונז
ספרי הדרכה לרילוקיישן ונסיעות עסקים לחו"ל
2017-03-24T17:13:22+03:00

ד"ר חנה אורנוי שלום, שמי ריקי ברונז, הנני פסיכולוגית תעסוקתית מומחית עם ניסיון גם בתחום החינוכי, אשר נמצאת עם משפחתי ברילוקיישן בתאילנד, בעקבות עבודת בעלי. בשל הרקע המקצועי והניסיון האישי, אני מרבה לקרוא, להתעניין ולשוחח עם אנשים שונים על חווית הרילוקיישן ואף כותבת בלוג על השהות בתאילנד. לאחרונה קראתי בשקיקה את ספרך "דברים שרואים משם לא רואים מכאן" ונהניתי מאוד מהיריעה הרחבה, מהידע התאורטי המקיף ומהסיפורים האישיים השזורים בו. בתודה ריקי ברונז

מתוך מכתבי קוראים

שלום ד"ר חנה אורנוי,
קראתי את ספרך "דברים שרואים משם לא רואים מכאן". מאד נהנתי לקרוא בו, ובמיוחד התחברתי ל"ראיונות" שערכת עם מוצבים. קראתי אותו לקראת כתיבת עבודתי בנושא, התרשמתי מאד מתוכנו וכמות המידע שהוא מכיל, לא נתקלתי בספר כזה בעברית, הוא כתוב טוב ונעים לקרוא בו, גם למי שלא מתעתד לצאת לשליחות (כמוני).
מזל צובאלי
ספרי הדרכה לרילוקיישן ונסיעות עסקים לחו"ל
2017-03-24T17:13:37+03:00

שלום ד"ר חנה אורנוי, קראתי את ספרך "דברים שרואים משם לא רואים מכאן". מאד נהנתי לקרוא בו, ובמיוחד התחברתי ל"ראיונות" שערכת עם מוצבים. קראתי אותו לקראת כתיבת עבודתי בנושא, התרשמתי מאד מתוכנו וכמות המידע שהוא מכיל, לא נתקלתי בספר כזה בעברית, הוא כתוב טוב ונעים לקרוא בו, גם למי שלא מתעתד לצאת לשליחות (כמוני). מזל צובאלי

מודיעין ניוז

מתוך עיתון מודיעין NEWS

"הנוסע המתמיד" הוא דמותו של המנהל הישראלי החדש. זה שכבר לא לוקח עימו את בני משפחתו לרילוקיישן במקומות מרוחקים, אלא משאיר אותם מאחור וחי בקו אווירי מתמיד. ספר חדש שכתבה ד"ר חנה אורנוי בוחן את ההיבטים השליליים בסיפור: עייפות כרונית, בגידות, גירושין, והרבה כסף שמתנדף. האם זה שווה את המחיר?
גיליון מס' 371, עמ' 10-11
ספרי הדרכה לרילוקיישן ונסיעות עסקים לחו"ל
2017-02-21T15:14:53+02:00

מודיעין ניוז

"הנוסע המתמיד" הוא דמותו של המנהל הישראלי החדש. זה שכבר לא לוקח עימו את בני משפחתו לרילוקיישן במקומות מרוחקים, אלא משאיר אותם מאחור וחי בקו אווירי מתמיד. ספר חדש שכתבה ד"ר חנה אורנוי בוחן את ההיבטים השליליים בסיפור: עייפות כרונית, בגידות, גירושין, והרבה כסף שמתנדף. האם זה שווה את המחיר? גיליון מס' 371, עמ' 10-11

0
0
ספרי הדרכה לרילוקיישן ונסיעות עסקים לחו"ל