רילוקיישן ליוון, נסיעות עסקים ליוון – לאן נוטים היוונים יותר: לחשוב על ה"כאן ועכשיו" או על תכנון לעתיד?

רילוקיישן ליוון, נסיעות עסקים ליוון – לאן נוטים היוונים יותר: לחשוב על ה"כאן ועכשיו" או על תכנון לעתיד?

"אם תשאל יווני מה בכוונתו לעשות במהלך השנים הקרובות, התשובה שתקבל תהיה ככל הנראה: 'מי יודע? ייתכן שלא אחיה עד אז.'"

"התרבות היוונית מתאפיינת בגישה של 'כאן ועכשיו', בעיקר כתוצאה מאירועים היסטוריים של אי-יציבות, מלחמות וחוסר ביטחון."

ביחס לתפיסת החיים של היוונים יש הטוענים להעדר תוכניות אסטרטגיות לצרכים עתידיים. זאת בעקבות מלחמות, איומים ואסונות שונים שלימדו את היוונים במהלך השנים לא לתכנן לטווח רחוק מדי. לכך, יש להוסיף את שינויי החקיקה התכופים ואת חוסר האמון הכללי כלפי העתיד.

התכנון לעתיד, אם כן, הוא מועט, אלא אם כן הוא נכפה על-ידי גורמים חיצוניים. לדוגמה, יוון נמנעה מצעדי מנע להתמודדות עם מצבים קיצוניים כמו שריפות, שיטפונות, תאונות דרכים ומעשי פשיעה. כתוצאה מכך, המדינה היוונית הואשמה לא אחת באלתור פתרונות ובהעדר תכנון בהתמודדות עם מצבי חירום.

הכישרון והאינטליגנציה העסקיים המייחדים את היוונים מתועלים במידה רבה לתוכניות ולהשקעות לטווח הקצר, וכן להעדפה של מסחר על-פני ייצור.

במהלך השנים האחרונות נעשו מאמצים רבים ליישם תכנון אסטרטגי ולהתמודד עם העתיד באמצעות מתן פתרונות אלטרנטיביים לשינויים בלתי צפויים. בעקבות זאת, וכתוצאה מהגלובליזציה ומהתחרותיות שמציבות חברות רב-לאומיות ביוון, חברות רבות משקיעות בחו"ל, הן במדינות המערב והן במדינות המזרח הרחוק, בתקווה להניב רווחים בטווח הרחוק. יתרה מכך, בעקבות חברותה באיחוד האירופי, יוון נדרשת לתכנון עתידי מפורט על-מנת להשתתף בפרויקטים באיחוד ולקבל גישה לתקציבים קיימים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *