חיי משפחה בספרד: מבט על הצד האנושי והקשרים הבין-דוריים

חיי משפחה בספרד: מבט על הצד האנושי והקשרים הבין-דוריים

החיים המשפחתיים והקשרים בתוך המשפחה בספרד הם חלק בלתי נפרד מהתרבות הספרדית. היחידה המשפחתית היא בעלת חשיבות רבה בתרבות הספרדית, והיא מקיימת קשרים הדוקים ולאורך זמן רב.

ילדים נשארים בבית עד גיל מבוגר למדי, והורים רואים בהארכת התלות בהם כחלק מהמחויבות ההורית.

בנות נוטות להישאר בבית עד נישואיהן, ולאחר מכן הן ממשיכות לשמור על קשרים קרובים מאוד עם משפחותיהן. התופעה של סבים וסבתות שמטפלים בנכדיהם מקובלת מאוד ומעידה על חשיבות המשפחה והקשרים המשפחתיים בספרד.

"אחת ההתקוממויות החריגות של השנים האחרונות, שלא זכתה לתשומת לב רבה, הייתה זו של הסבים והסבתות בספרד שנקראו לשבות כי נמאס להם לטפל בנכדיהם. במדינה שבה מחצית מהסבים מטפלים בנכדים מדי יום, ואחד מכל שמונה מהם במשך יותר מתשע שעות ביום, שביתה כזאת עלולה לשבש את חייהם של רבים מתושבי ספרד, ואף לחשוף עד כמה עבודה ללא תשלום זו תומכת בכלכלה."

ובימי המשבר הכלכלי:

"במקביל למשבר הכלכלי, קרוב ל-2 מיליון משקי בית בספרד נותרו ללא מפרנס או ללא מקור הכנסה. אם כך, מדוע הספרדים לא יוצאים בהמוניהם לרחובות? מתברר שהסיבה לכך טמונה במבנה המסורתי של המשפחה הספרדית, ובקשרים המשפחתיים ההדוקים שמאפשרים לספרדים רבים לשרוד את המשבר – סבים עוזרים להורים שעוזרים לילדים. אמנם יש שיעור אבטלה של 25%, אבל אנשים מצליחים להתקיים כי הם או הוריהם מקבלים דמי אבטלה או פנסיה, וחולקים ביניהם את הכסף."

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *