היעד: סינגפור – רילוקיישן ונסיעות עסקים בסביבה בטוחה, שומרת חוק ונטולת-שחיתות

היעד: סינגפור – רילוקיישן ונסיעות עסקים בסביבה בטוחה, שומרת חוק ונטולת-שחיתות

"אי-הדחת מים בשירותים ציבוריים עלולה להסתכם בקנס של 150 דולר, ומכירת מסטיק עלולה לגרור קנס של 10,000 דולר. על השלכת פסולת ברחוב ייענש העבריין בהצטרפות ליחידת ניקיון הרחובות כחלק מהשירות הקהילתי, וציורי גרפיטי עלולים להוביל לגזר דין של הלקאה! שיעורי הפשיעה במדינה נמוכים מאוד."

"אפשר להסתובב לבד בשתיים בלילה בלי חשש."


סינגפור נמצאת במקום הראשון מתוך 178-180 מדינות, בדירוג המדינות במדד השחיתות העולמי. המדינה, בעלת שיעורי הפשיעה הנמוכים בעולם, מדורגת במקום זה לפחות כעשור.

בסינגפור יש מעט מאוד שימוש וסחר בסמים כתוצאה מאכיפה בלתי מתפשרת ומתן גזר דין מוות לכל תופעה של סחר בסמים.

הרחובות נקיים למשעי משום שהממשלה אוכפת חוקים נוקשים בסוגיה של השלכת פסולת ברחוב. כך למשל, מי שנתפס זורק פסולת או בדל סיגריה ברחוב עלול להישפט לעבודות ניקיון עם עבריינים נוספים מסוגו, שנדרשים לנקות פסולת במקומות ציבוריים הומים מאדם ובפני מצלמות הטלוויזיה כשהם לבושים אפודים המציינים את מהות העבירה.

הממשלה גם אוכפת קוד לבוש ציבורי ומטילה איסורים מחמירים על עישון או לעיסת מסטיק. הציות לחוק הוא מוחלט וגורמים סמכותיים הם מקבלי ההחלטות ללא עוררין. כל זה מתאפשר גם משום שמערכת המשפט הסינגפורית הפכה ממערכת אטית ומסורבלת עם המון תיקים, למערכת מודרנית מקוונת הנעזרת במערכת מידע חדשנית.

בהשוואה למרבית מדינות העולם, החברה הסינגפורית שולטת במידה ניכרת בהתנהגות הפרט. יתרה מזאת, חוקים רבים שהיו קיימים במושבות הבריטיות, כמו הלקאה במקל, נותרו על כנם.

מהן ההשלכות מכך על איש העסקים המבקר בסינגפור?

כאמור, החברה הסינגפורית ידועה בניקיון ובחוקים הנוקשים נגד השלכת פסולת בציבור, לעיסת מסטיק, חציית כביש שלא כחוק, שימוש בסמים, שימוש בנשק, פורנוגרפיה, יריקה ועישון במקומות ציבוריים. גם חוקים פשוטים נאכפים ללא רחמים, ולכן אנשי עסקים זרים נדרשים להיזהר. עם זאת, בזכות אכיפת החוק, סינגפור היא מדינה בטוחה מאוד למבקרים בה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *