האיכויות הכלכליות של דנמרק כשער להזדמנויות חדשות ברילוקיישן או בנסיעות עבודה – חלק ב'

האיכויות הכלכליות של דנמרק כשער להזדמנויות חדשות ברילוקיישן או בנסיעות עבודה – חלק ב'

חלק שני שבו נמשיך לעמוד עלל ההזדמנויות הממתינות למי שיצא לדנמרק, לרילוקיישן או לנסיעת עסקים.

  1. בדנמרק אין שכר מינימום שמוגדר בחוק.

הסכמי העבודה הקיבוציים שומרים על העובדים החלשים מתנאי העסקה נצלניים. מאחר שהסכמי עבודה קיבוציים קיימים במרבית מקומות העבודה, הדנים בודקים מהו השכר הנהוג לתפקיד הרלוונטי בחברה שמבקשת להעסיקם, ויש להם בסיס השוואתי לדרישת שכר הולם. האיגודים המקצועיים עומדים לרשות העובדים, מסייעים להם בקבלת מידע, ואם מתעורר הצורך הם אף נאבקים עבורם. במרבית מקומות העבודה יש לאיגודי העובדים נציגים בדירקטוריונים ובקרנות הפנסיה.

  1. דנמרק נשענת על סחר חוץ, בעיקר עם גרמניה, בריטניה ושאר המדינות הנורדיות.
  2. דנמרק חברה באיחוד האירופי ולא בגוש היורו, אך היא מקבעת את המטבע המקומי ליורו.
  3. בדנמרק פועלות חברות רב-לאומיות גדולות ומפורסמות כגון יצרנית הבירה קרלסברג, לגו (שעדיין שומרת על יוקרתה גם אחרי כניסתם של כל הצעצועים האלקטרוניים), מורסק – ענקית הנפט, הספנות, והתעבורה, ונובונורדיסק – חברת תרופות ענק המתמחה בתרופות ובמוצרים גנריים.
  4. המגזר התעשייתי הגדול ביותר בדנמרק הוא חקלאות ביחד עם תעשיות עיבוד המזון הנלוות לו, כמו חמאה ובירה.
  5. חלק ניכר מכוח העבודה הדני מועסק במגזר השירות. מלבד מגזר השירותים הרגיל, כמו בנקים, תחבורה, שירותים ציבוריים וכדומה, דנים רבים מועסקים בתחומים טיפוליים, כגון סיוע לקשישים.
  6. מקום העבודה הדני האופייני ביותר הוא קטן, מנוהל על-ידי אנשים עצמאים מיומנים מאוד בתחומם, המייצרים מוצרים כמו מכונות לייצור שוקולד, משאבות ומדחסים, רהיטים, סירות, ציוד רפואי ומוצרים מפורצלן.
  7. חיי העסקים הדניים מתאפיינים במידה רבה ברוח של מערכת גילדות.

"בכדי להחליף נורה, עליך להיות מחליף נורות מיומן לחלוטין. הלימוד שלך כמחליף נורות הוא מעמיק, לרבות לימודי היסטוריה של הנורה החשמלית, וכמובן הדרכות על כל סוגי השקעים, על מגוון עיצוביהם, הנורות החשמליות, תפקידן החברתי, וההשלכות האפשריות כתוצאה מנורה שאינה מתאימה. מרגע קבלת ההסמכה, מחליף הנורות המקצועי הוא חבר באיגוד 'מחליפי הנורות החשמליות' וזכאי לקבל עבודה."

תשלום דמי האבטלה מנוהל גם הוא באמצעות הגילדות, וכך לדוגמה:

"איגוד יצרני הפמוטים, מנהל את תקציבי האבטלה עבור יצרני הפמוטים. יצרן פמוטים אינו חייב להצטרף לאיגוד, אלא אם כן הוא מעוניין בביטוח אבטלה."

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *