רילוקייישן לשוודיה ונסיעות עסקים- שוודיה כמדינה שוויונית

רילוקייישן לשוודיה ונסיעות עסקים- שוודיה כמדינה שוויונית

טוען מוצב ברילוקיישן לשוודיה :

"השוודי אינו רואה את עצמו כשווה יותר מאחרים, והוא אינו נוהג להתבלט באמצעות מכוניות פאר או יאכטות"

טוען מוצב אחר ברילוקיישן לשוודיה:

"הם אינם שואפים להבדלי סטטוס"

החברה בשוודיה דוגלת בשוויון זכויות ושוויוניות יחסית שבאים לידי ביטוי בתחומים הבאים:

1. רילוקיישן לשוודיה- פערי הכנסה נמוכים

על-פי מדד ג'יני המודד את פערי ההכנסה בין העשירונים העליונים לעשירונים התחתונים, שוודיה ניצבת במקום הראשון בעולם המערבי, כלומר רמת האי-שוויון בה היא הנמוכה ביותר.

"רוב השכירים מקבלים שכר דומה. אנשים לא עובדים רק בשביל הכסף אלא הם מוּנעים ממוטיבציות אחרות: להיות חלק ממערכת, להיות חלק מצוות."

2. רילוקייישן לשוודיה- שוויון מגדרי

"מיסוי של בני הזוג בנפרד מציב את הנשים בעמדה שווה לזו של בעליהן"

גברים ונשים נחשבים כבעלי סטטוס שווה כמעט, אף שקיימת הטיה קלה כלפי הגברים. גם בפרלמנט קיים ייצוג שווה כמעט של גברים ונשים. המצב בשוק העבודה פחות שוויוני אף ששיעורי ההשתתפות בשוק העבודה שווים כמעט.

מתוך כלל הנשים המועסקות, 51% פעילות במגזר הציבורי ו-49% במגזר הפרטי, לעומת 19% ו-81% בהתאמה לגברים. נשים צברו כוח במהלך העשורים האחרונים והגיעו לעמדות משפיעות, ועם זאת קיימת עדיין שליטה מוחלטת של הגברים בתחומים מסוימים. כך למשל, 56% ממשרות הניהול בארגונים הציבוריים הן בידי הנשים, לעומת 19% בלבד במגזר הפרטי.

דוגמה נוספת לשוויון המגדרי שמעניין לדעת ליוצאים לרילוקייישן לשוודיה או לנסיעות עסקים, קשורה למוסדות המקדמים שוויון בתחום המשפחה. הורים לתינוק שזה עתה נולד, זכאים לחופשת לידה של 15 חודשים בתשלום. ההורים יכולים לחלק ביניהם את החופשה, וכן לקחת אותה בכל עת עד הגיעו של הילד לגיל 8. חודש אחד לפחות נשמר באופן מיוחד לאב, ולאם אין זכאות לקבלו במקומו. מחקרים מראים כי למעלה מ-50% מהאבות מנצלים את הזכות לחופשת לידה במהלך השנה הראשונה לאחר הלידה. נוסף על הטבות אלו, כל האבות זכאים לחופשת היעדרות בת עשרה ימים עם לידתו של הרך הנולד. כ-80% מהאבות נהנים מהטבה זו.

3. רילוקיישן לשוודיה-שוויון יחסִי ביחסֵי מנהלים-עובדים

"המנהל נחשב ראשון בין שווים"

לטובת היוצאים לרילוקייישן לשוודיה או לנסיעות עסקים נציין כי, במרבית הארגונים העסקיים לא קיים קוד לבוש המבוסס על סטטוס העובד, ותארים מופיעים על שלטי הדלתות לעתים רחוקות בלבד. כך לדוגמה, על דלת משרדו של ראש ממשלת שוודיה מופיע שמו בלבד. בנוסף, אין שימוש בתארים בפנייה לזולת, ואזורי האוכל אינם מופרדים לבעלי התפקידים השונים. למרות זאת, קיימות הטבות מסוימות כמו מקומות חניה שמורים או משרדים גדולים לאוחזים יותר למנהלים בכירים.

4. רילוקיישן לשוודיה-קבלת החלטות מתוך נורמות של שוויון

חוק ההחלטה המשותפת מעניק לאיגודים מקצועיים את הזכות הפורמלית להיות חלק ממועצת המנהלים של הארגון ולהשתתף בתהליכי קבלת החלטות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *