רילוקיישן לשווייץ, נסיעות עסקים – על תפיסת הזמן בשווייץ

רילוקיישן לשווייץ, נסיעות עסקים – על תפיסת הזמן בשווייץ

1. רילוקיישן לשווייץ- השווייצרים ידועים בדייקנותם הן למפגשים עסקיים והן למפגשים חברתיים.

"עמידה בזמנים חשובה מאוד."

"מקובל להגיע חמש דקות לפני הזמן. מי שמגיע בדיוק בזמן, מאחר מבחינתם."

"ישיבות מתחילות ומסתיימות בזמן."

"בכל בוקר במשרד, כולם מגיעים למטבח ב-8:30 כדי לשתות את הקפה של הבוקר. סיבוב שני יתקיים בשעה 10:00 בדיוק, וסיבוב שלישי – בשעה 14:30. את ארוחת הצהריים אוכלים בשעה 12:00 בדיוק."

"'האם הרכבת מציריך לברן יוצאת היום בשעה 17:15? לא, היא יוצאת ב-17:16.' חמש ורבע זה חמש ורבע, וחמש ו-16 דקות זה חמש ו-16 דקות. כל עת מקבלת את הכבוד הראוי לה."

2. רילוקיישן לשווייץ-השווייצרים נוטים לעבוד בצורה סדרתית – הם מטפלים בנושאים שונים בזה אחר זה ולא בעת ובעונה אחת.

"אין דבר כזה לטפל בשתי משימות במקביל, כמו למשל לענות למייל דחוף כאשר אתה באמצע הכנת פרזנטציה, או להצטרף להזמנת פיצה כאשר אתה באמצע שיחת טלפון."

"כשנולד ילד ראשון בישראל, על-פי רוב שני ההורים ממשיכים לעבוד ומגדלים במקביל אותו ואת אחיו שייוולדו אחריו. בשווייץ רוב האמהות לא עובדות, כי איך אפשר לעשות שני דברים במקביל"?

3. רילוקיישן לשווייץ-השווייצרים מכוונים כלפי העתיד בשל סטנדרטים חינוכיים ושיעור חיסכון מן הגבוהים בעולם. כסף מושקע במטרות ארוכות טווח ואינו מבוזבז על הנאות לטווח קצר.

 "הם יעדיפו להוציא כסף על רכישת מכונית יותר מאשר על ארוחת ערב במסעדה."

4. רילוקיישן לשווייץ-השווייצרים נעדרי ספונטניות. הכול מתוכנן זמן רב מראש, כולל פגישות עבודה.

"התחלנו לנווט את דרכנו ברחובות ציריך בחיפוש אחר חדר סביר ללילה הראשון שלנו – משימה בלתי אפשרית, ראו הוזהרתם! לא ניתן למצוא חדר במלון בציריך מהיום להיום. למעשה, אין דבר כזה ספונטניות. הכול מתוכנן מראש, ובקפידה. בלית ברירה התרחקנו מהעיר ועצרנו ליד כל מלון או מוטל בדרך רק כדי לקבל שוב ושוב את התשובה המנומסת אך הזהה להפליא:‘we are very sorry but no rooms are available’.”

"אם לא נקבעה פגישה מראש, אי-אפשר להיפגש. כאשר התבצעה ביקורת פנים במשרד שלי, הגיעו שני רואי חשבון מישראל שקבעו איתי תאריכים מראש. אחת הקולגות שלי שאלה אותי אם גם היא תצטרך להקדיש להם זמן, ולאור העובדה שכל תהליך קביעת הפגישות התנהל רק איתי, עניתי לה שלא ידוע לי על כך. בסופו של דבר, רואי החשבון הנכבדים קיימו איתי פגישות ביומם הראשון והודיעו לי כי באחד משלושת הימים שנותרו להם, הם מעוניינים לקיים פגישה קצרה גם עם הקולגה שלי. התגובה שלה הייתה בין הלם והפתעה לכעס וחשש. הרי היא כבר תכננה את לוח הזמנים שלה לשלושת הימים הקרובים, ופגישה עם רואי החשבון איננה חלק מזה…"

5. רילוקיישן לשווייץ-רוב השווייצרים הולכים לישון בשעה מוקדמת ומתעוררים מוקדם בבוקר, ולכן אין להתקשר אליהם לאחר השעה 21:00.

6. רילוקיישן לשווייץ-רוב השווייצרים יוצאים לחופשה בחודשים יולי-אוגוסט, ולכן אין טעם לקבוע פגישות בתקופה זו. כל קנטון חוגג את חגיו שלו במועדם. יום העצמאות הלאומי חל ב-1 באוגוסט.

(תודה רבה לתמר חריף מוצבת ברילוקיישן לשווייץ)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *