רילוקיישן לארה"ב, נסיעות עסקים או עבודה בחו"ל – על מציאות של אי-שוויון, חלק ב'

רילוקיישן לארה"ב, נסיעות עסקים או עבודה בחו"ל – על מציאות של אי-שוויון, חלק ב'

ליוצאים לרילוקיישן לארה"ב מומלץ להכיר את מדיניות הרווחה

"יותר מ-15%, קרי 45 מיליון אזרחים אינם מבוטחים בביטוח בריאות."

"1.3 מיליון מובטלים עומדים לקבל מתנת חג מולד אכזרית במיוחד מהממשל: קצבאות האבטלה שלהם יבוטלו. לטענת הרפובליקנים, אם הם לא הצליחו למצוא עבודה לאחר חודשים של חיפושים, הם כנראה אינם מנסים מספיק."

דה מרקר, 29.12.13

שירותי הרווחה בארצות הברית מצומצמים מאוד. המדינה פועלת על פי דגם הרווחה הליברלי, כלומר כל אזרח עובד למחייתו, ותפקידה של המדינה להתערב רק במקרים שבהם האדם אינו מסוגל לעשות זאת. בהתאם לכך, המדינה מספקת שירותי רווחה בסיסיים בלבד, לרוב באמצעות גופים פרטיים, כאשר יתר השירותים הם באחריות הקהילה או גופים התנדבותיים. על פי מודל זה מתקיימת שכבה אחת של הטבות חברתיות לכלל האזרחים (כמו קצבת פנסיה למי ששילמו דמי ביטוח לאומי במשך 40 רבעונים) ושכבת סעד נוספת של הטבות מזעריות, שלצורך קבלתן, על הנזקק להוכיח את עוניו.

בשל כך זכתה מדיניותה של ארצות הברית בכינוי "קפיטליזם חזירי", שדוגל בטיפול בריאותי יקר וחינוך למי שמסוגלים להרשות לעצמם לשלוח את ילדיהם לבתי ספר פרטיים.

בשנת 2009 ניסה הנשיא לשעבר ברק אובמה, לבצע רפורמה במערכת הבריאות ולמצוא פתרון לעשרות מיליוני אמריקנים שלא יכולים להרשות לעצמם לרכוש ביטוח בריאות. בעקבות כך התקיימו ברחבי ארצות הברית הפגנות נגד של גורמים שונים שהתנגדו להרחבת מנגנוני הרווחה ותמכו בהורדת מסים ובקיצוץ הוצאות הממשל. גם כשהצליח להעביר את חוק הגנת החולה וטיפול בר-השגה, הרי שהנשיא הנבחר דונלד טראמפ, ציין עוד טרם בחירתו כי יבטלו מיד עם היבחרו.

המחלוקת העזה שמעורר נושא הרווחה בארצות הברית אינה נובעת רק מנטל המס הגבוה שנלווה למנגנוני רווחה נרחבים, אלא מהתפיסה האידיאולוגית בבסיס הקמתה של ארצות הברית, המקדשת את חירות הפרט. אמריקנים רבים מאמינים כי על המדינה לצמצם את התערבותה בחייו של האזרח ככל האפשר.

ליוצאים לרילוקיישן, נסיעות עסקים, נסיעות עבודה לחו"ל נותר לעקוב ולראות האם יהיה שינוי בתקופתו של הנשיא ביידן הנבחר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *