לנסיעת עסקים ולא רק: על כללי מתן מתנות בוונצואלה

לנסיעת עסקים ולא רק: על כללי מתן מתנות בוונצואלה

בתכנון של נסיעת עסקים או רילוקיישן לוונצואלה, כדאי להיות מודעים לכללים התרבותיים הנהוגים שם בנוגע למתן מתנות עסקיות.

הנוהג בוונצואלה שונה במידה רבה מהמקובל במדינות המערב, וידע זה יכול לסייע בניהול האינטראקציות עם העמיתים והשותפים המקומיים בצורה רגישה ומכבדת.

ראשית, לקראת הביקור בוונצואלה, ראוי לשאול את העמיתים המקומיים האם אפשר להביא להם דבר מה ממדינת האם, וכדאי לברר האם יש משהו ספציפי שהעמיתים יהיו שמחים לקבל.

המתנות המומלצות הן בעלות ערך שימושי גבוה – כמו מצית עם שם החברה, גאדג'טים, ספרים שנבחרו בקפידה, או בקבוק ליקר איכותי מיובא. גם בשמים ופרחים (במיוחד סחלב, שהוא הפרח הלאומי) יכולות להיות מתנות טובות עבור נשים, ולא ייחשבו כחציית גבולות.

בייסבול הוא הספורט הלאומי. אם איש העסקים הזר נוסע גם לקנדה או לארצות הברית, פריט לבוש של אחת מקבוצות הבייסבול המקצועיות שמשחקים בהן גם שחקנים וונצואליים, יכול לשמש מתנה טובה לעמית הוונצואלי.

נשות עסקים שמגיעות לוונצואלה, אינן אמורות להעניק מתנות לעמית המקומי. מוטב שאחד הגברים החברים בצוות המשא ומתן, יעניק את המתנה.

כאשר מגיעים לביתו של עמית ונצואלי, אין להגיע בידיים ריקות. מתנות לילדים מתקבלות בברכה ומוערכות מאוד.

מומלץ להימנע מלהעניק מתנות עסקיות עד אשר מתהווים יחסים אישיים בין הצדדים. כאשר מחליטים להעניק את המתנה, ראוי לבצע זאת שלא במהלך שעות העבודה, למשל בזמן ארוחת צהריים.

בסופו של דבר, לעיתים דווקא הקפדה על הנוהג המקומי ועל הפרטים הקטנים עשויים לחזק את היחסים עם המארחים ולהעיד על רגישות וכבוד כלפיהם. דבר זה עשוי להוביל לשיתופי פעולה פוריים ומתמשכים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *