טיפים לנסיעת עסקים או לרילוקיישן לנורווגיה – תפיסת הזמן וכללי האירוח בנורווגיה

טיפים לנסיעת עסקים או לרילוקיישן לנורווגיה – תפיסת הזמן וכללי האירוח בנורווגיה

לקראת רילוקיישן לנורווגיה או נסיעות עסקים כדאי לדעת ש-הנורווגים מקפידים פחות על עמידה בזמנים בהשוואה למדינות סקנדינביות אחרות. עם זאת, אנשי עסקים זרים נדרשים להגיע בזמן הן לאירועים עסקיים והן לאירועים חברתיים. הם מתחילים לעבוד מיד עם הגעתם למשרד, ומסיימים לעבוד בדיוק בזמן. בדיחה ידועה היא שהנורווגים עלולים להפסיק שיחת טלפון באמצע מכיוון שיום העבודה הסתיים. ימי העבודה הם שני עד שישי, בין השעות 8:00­ – 16:00. בסוף יום העבודה הם הולכים הביתה כדי לאכול ארוחת ערב בסביבות השעה 17:00.

לקראת רילוקיישן לנורווגיה או נסיעות עסקים-בפגישה עסקית אין חובה להביא מתנה. באירוח בבית יש להביא מתנה לא יקרה כגון יין, שוקולד או פרחים (יש להימנע מפרחים לבנים המתאימים ללוויות). רצוי לעטוף את המתנה בנייר איכותי.

באירוח בבית יש להמתין עד שהמארח יזמין את איש העסקים הזר להיכנס, לשבת על הספה, לשבת ליד השולחן ולהתחיל לאכול. הארוחה עשויה לכלול כמה מנות ולכן היא עלולה לארוך זמן רב. בסוף הארוחה רצוי להודות בנורווגית: Takk for maten. ארוחת ערב מתחילה בחודשי החורף בשעה 17:00 ומסתיימת בערך ב-22:00, ובחודשי הקיץ היא מתחילה ב-17:00 או 18:00 ומסתיימת בסביבות 23:00. השמש שוקעת בתקופה זו בחצות בערך, ולכן בתום הארוחה, המארח עשוי להציע טיול בחוץ.

לקראת רילוקיישן לנורווגיה או נסיעות עסקים- קצת על נושאי שיחה: במהלך הארוחה ניתן לדבר על עסקים או לחלופין על ההיסטוריה של נורווגיה, משפחה, ספורט. עם זאת, אין לשאול שאלות אישיות, אין לדבר בנימה ביקורתית על אנשים או על פוליטיקה מקומית, אין לדבר על ציד הלווייתנים או להתלונן על יוקר המחיה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *