חשוב לדעת לפני יציאה לרילוקיישן לפינלנד או לנסיעות עסקים – על ערכי האמון והיושרה

חשוב לדעת לפני יציאה לרילוקיישן לפינלנד או לנסיעות עסקים – על ערכי האמון והיושרה

כך מצוין במאמר בדה מרקר:

  • "אני מנסה לחלץ מסויני, יו"ר האופוזיציה, ביקורת נוקבת על המדיניות הכלכלית הממשלתית, אך גם האופוזיציה הפינית שומרת על איפוק. הביקורת הנוקבת ביותר שלו היא על השתתפותה של פינלנד, כחברה באיחוד האירופי ובגוש היורו, בחילוצן של הכלכלות הכושלות בדרום."
  • "לאמון הנדיר של האזרחים במדיניות הממשלתית, במגזר העסקי, בוועדים, ובעיקר אלה באלה, יש תועלת כלכלית אדירה: הוא מאפשר לממשלה לפתוח את השווקים, לבצע רפורמות מבניות בהסכמה, לגבות מיסים גבוהים ולהעניק שירותים מצוינים ויעילים.
  • "האמון הזה נשען על חברה הומוגנית מבחינה אתנית ועל רמת שחיתות מהנמוכות בעולם. פינלנד מדורגת מזה שנים ארוכות כאחת משלוש המדינות הכי פחות מושחתות בעולם בסקר השנתי של ארגון השקיפות הבינלאומי. ישראל, לשם השוואה, מדורגת במקום 36.
  • "ההון החברתי שבא לידי ביטוי בשחיתות אפסית ובאמון גבוה של האזרחים בממשלה ואלה באלה, מאפשר לפינים לפעול יחדיו למען מטרות משותפות, ומאפשר לפוליטיקאים מכל המפלגות לפעול יחדיו למען שינויים בכלכלה ובחברה."

(דה מרקר, 22.12.11)

ערך היושרה נחשב כה חשוב עד כדי נוקשות
פינלנד מתנגדת לתנאים מקלים של חילוץ מדינות הנתונות בקשיים.

  • "יש אנשים (במדינות כמו יוון, איטליה, ספרד ופורטוגל), ששברו את הכללים של האיחוד ומבקשים מאתנו שנכתוב להם צ'ק. אני אומר: 'לא, אין מחילה לפני הודאה. קודם התוודו על חטאיכם, ואחרי כן תזכו למחילה.'"
  • "'נעדיף לעזוב את גוש היורו מאשר להמשיך לחלץ מדינות.' כך אמרה היום שרת האוצר של פינלנד, יוטה אורפיליינן, בראיון לעיתונות במדינתה. לדבריה, פינלנד לא תוכל לתרום לחילוץ ספרד מבלי שיוצגו בפניה בטחונות. 'אנחנו מייצגים קו נוקשה, וזה הדבר הנכון לעשות מכיוון שזה מגן על משלם המסים הפיני מסיכון.'"

(דה מרקר, 6.7.12)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *