רילוקיישן לקוסטה ריקה, נסיעות עסקים – צבא? לא אצלנו!

רילוקיישן לקוסטה ריקה, נסיעות עסקים – צבא? לא אצלנו!

"זאת הדמוקרטיה היחידה בעולם שאין לה צבא."

"משנת 1948 אין לקוסטה ריקה צבא. פשוט אין. 'אנחנו מאמינים בהתנהלות דיפלומטית נבונה וחכמה בלבד,' אמר שגריר קוסטה ריקה בישראל. 'החינוך הוא הצבא שלנו'."

"במרץ 1948 פרצה מלחמת אזרחים במדינה, כשפוליטיקאים מושחתים וגנרלים בצבא ניסו לקחת את השלטון בכוח. אחרי 44 ימי קרבות ו-2,000 הרוגים, ניצחו הכוחות הדמוקרטיים, ומנהיגם פפה פיגארס הקים ממשלה זמנית שניסחה חוקה חדשה. אחד מסעיפי היסוד שלה היה ביטול מיידי של הצבא. 'את התקציב המתפנה,' אמרו ראשי החונטה של דון פפה, 'נשקיע בחינוך וברווחה.' חוכמה גדולה, תגידו. זה לא המזרח התיכון. ובכן, מרכז אמריקה הוא לא אזור שבו מסתובבים רק חתולי בית. יערות הגשם המדהימים ביופיים מסתירים גם זאבים חדי שיניים, וקוסטה ריקה הייתה נתונה לאיומי מדינות שכנות בתקופות שונות. אולם היא הפכה לסמל שאין מעזים לפגוע בו. כאשר ניקרגואה איימה בעבר לפלוש לתחומה, הגיבו מנהיגי קוסטה ריקה ב'איום' משלהם: עשרות אלפי אזרחים נטולי נשק יצעדו לעבר הגבול אל מול צבא האויב. אף חייל לא זז."

Ynet, 26.11.09

קוסטה ריקה מחזיקה משמר אזרחי קטן במקום צבא, ומשטרה, משמר אזרחי ויחידות מיוחדות, אחראים לאכיפת החוק. בסוף 2010 נרשם אירוע חריג, כאשר חיילים מצבא ניקרגוואה חצו את הגבול ותקעו דגל באזור קוסטה ריקה השנוי במחלוקת. נשיאת המדינה הציעה להביא את הסכסוך לדיון במועצת הביטחון של האו"ם וכך לפתור את הבעיה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *