רילוקיישן לקוסטה ריקה, נסיעות עסקים – מהם הערכים החשובים להם?

רילוקיישן לקוסטה ריקה, נסיעות עסקים – מהם הערכים החשובים להם?

רילוקיישן לקוסטה ריקה, נסיעות עסקים – על ערך הצניעות

הם מסתייגים מהתנשאות ומצפים שגם מי שמכהנים בתפקידים בכירים יפגינו מידה של צניעות.

"נשיא קוסטה ריקה לואיס גיירמו סוליס, נתקף מבוכה למראה תמונותיו התלויות בפומבי והוציא צו האוסר זאת. עם כניסתו לתפקיד הודיע סוליס שהוא אינו רוצה פולחן אישיות, ולכן אסר לתלות תמונות שלו במשרדי ממשלה ובאתרי עבודות ציבוריות. לדבריו, העם הוא זה שעובד בחריצות, ולא הממשלה, ולכן אין סיבה להאדיר את שם הנשיא באתרים ציבוריים."

Ynet, 27.6.14
רילוקיישן לקוסטה ריקה, נסיעות עסקים – חשיבות השמירה על הטבע

ממשלת קוסטה ריקה הכריזה על 21% משטחה של המדינה כאזור מוגן כדי לשמר את אוצרות הטבע הייחודיים שלה. האזור המוגן הגדול בעולם (יחסית לשטח המדינה), הוא אחת הסיבות העיקריות להיותה יעד אהוב על תיירי טבע רבים.

"השר להגנת הסביבה החליט לסגור את גני החיות בקוסטה ריקה ולשחרר את החיות בחזרה אל הטבע."

"בקוסטה ריקה חל איסור על הפעלת קרקסים עם בעלי חיים ועל ציד לשם ספורט. בנוסף, בשנת 2013 הכריזה הממשלה על סגירת גני החיות. מי שרוצים לראות קופים, פרפרים, איגואנות, צפרדעים נדירות, טפירים, צבי ענק, יגוארים, עטלפים, חוטמנים ותוכים יפהפיים, יכולים לצאת אל יערות הגשם, אל יערות העננים ואל הג'ונגלים הטרופיים."

"בקוסטה ריקה יש עשרות פארקים ושמורות טבע, חופים מופלאים, יערות גשם, מעיינות חמים, נופים מרהיבים ואתרי גלישה."

"בזמן המונדיאל האחרון, פנה השר לאיכות הסביבה לציבור וביקש לא לצפצף בזמבורות ולהרעיש בזמן עידוד המשחקים כי הדבר מפר את שלוותן של הציפורים ביערות הגשם."

"בקוסטה ריקה אפשר לראות, בין היתר, את הציפור הקטנה בעולם – הקוליברי. היא שוקלת רק 2.5 גרם (קצת פחות ממשקל מטבע של 10 אגורות), אורכה חמישה סנטימטר ונוצותיה יפהפיות. ציפורי הקוליברי הזעירות מצליחות לנפנף 90 נפנופי כנף בשנייה, ומבנה הכנפיים שלהן מאפשר להן גם לנווט למעלה למטה, קדימה ואחורה."

Ynet, 3.9.15
רילוקיישן לקוסטה ריקה, נסיעות עסקים – על ערך השוויון

"בקוסטה ריקה ישנה מסורת הדוגלת בשמירה על זכויות."

הפילוסופיה בקוסטה ריקה מבוססת על שוויון בין כל האנשים ועל הגינות בעבודה, ללא קשר למעמדו החברתי של האדם. השגשוג בקוסטה ריקה וההומוגניות האתנית מאפשרים את קיומו של שוויון זה, כמו גם המחויבות לחינוך נרחב. עם זאת, יש עדיין מעמד עליון בחברה, המורכב מבעלי קרקעות עשירים, צאצאים למשפחות מיוחסות. עד שנות השבעים של המאה שעברה, רוב הנשיאים המכהנים (75%) היו צאצאיהם של שלושת המתיישבים הראשונים בקוסטה ריקה.

רילוקיישן לקוסטה ריקה, נסיעות עסקים – על חשיבות המשפחה

שושלת היוחסין המשפחתית קובעת את זהותו של הפרט ואת מעמדו החברתי, ומידת ההצלחה בעיניו היא כפי שהיא נראית בעיני המשפחה המורחבת. קיימת תחושת אחריות מאוד בולטת כלפי המשפחה או קבוצת השייכות. ניעות בסולם המעמדי, נעשית בדרך כלל בעזרת בני משפחה או חברים ומכרים, לצורכי קידום אישי. האינדיבידואל בוטח רק במי שמעריכים את הייחודיות שלו, לרוב בני משפחתו הקרובה.

רילוקיישן לקוסטה ריקה, נסיעות עסקים – על ערך השלום

התרבות בקוסטה ריקה הומניטרית מאוד, ודוגלת בדמוקרטיה באופן מובהק, עם אמונה בשלום דרך ניהול משא ומתן. האמונה בשלום הביאה את קוסטה ריקה, בין היתר, לעימות עם ישראל:

"הנשיא אריאס, בן 69, זכה בפרס נובל לשלום בשנת 1987, על מאמצי התיווך המוצלחים שלו שהביאו לקץ עשור של מלחמות וסכסוכים במרכז אמריקה. אריאס מגלה עניין רב גם במזרח התיכון בכלל ובקונפליקט הישראלי-פלסטיני בפרט. לצד יחסי הידידות הטובים של קוסטה ריקה עם ישראל, הוביל הנשיא אריאס את ממשלתו לחתימת הסכם המכיר בפלסטינים כמדינה עצמאית. על פי תפיסתו, זוהי תוצאה הגיונית של החלטת החלוקה של האו"ם מנובמבר 1947. הדרך לשלום חייבת לדלג על שנות הסירוב והמלחמה שהיו כאן מאז. זאת משנתו של האיש, והוא מתכוון להשמיעה בירושלים ובבית לחם, באוזני שמעון פרס, בנימין נתניהו וסלאם פאייד."

Ynet, 26.11.09

"הממשלה הנוכחית, בראשות אוסקר אריאס, העבירה את השגרירות מירושלים לתל אביב, מהלך שסלל בפניה את הדרך ליחסים דיפלומטיים עם מדינות ערביות. היא גם חתמה על מסמך המכיר במדינה פלסטינית עצמאית. במשרד החוץ זעמו על ההחלטה וביטלו פגישה מתוכננת של סגן שרת החוץ עם נשיא המדינה. קוסטה ריקה: 'אנחנו מבקשים לקדם את השלום.'"

Ynet, 17.8.06

"הנשיא אריאס בא למזרח התיכון, בין השאר על מנת להציע לפלסטינים את המודל של קוסטה ריקה (מדינה ללא צבא). במסיבת עיתונאים שקיים בבירה סן חוזה, אמר שר החוץ שלו, ברונו סטניו: 'אם המדינה הפלסטינית תהיה דמוקרטיה בלתי מזוינת, הדבר יביא את השלום.'"

Ynet, 28.11.09

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *