רילוקיישן לארה"ב, נסיעות עסקים או עבודה בחו"ל – על מציאות של אי-שוויון, חלק ג'

רילוקיישן לארה"ב, נסיעות עסקים או עבודה בחו"ל – על מציאות של אי-שוויון, חלק ג'

ליוצאים לרילוקיישן לארה"ב מומלץ להכיר את מציאות אי-השוויון שבין לבנים לשחורים

בשנת 2009, עם היבחרו של הנשיא האפרו-אמריקני הראשון בארצות הברית, ברק אובמה, התעוררה שאיפה אופטימית לשינוי במעמדם של השחורים. בקרב משפחות אפרו-אמריקניות התעוררה תקווה לשיפור במצבן הכלכלי ולשינוי ביחס מצד מוסדות כמו המשטרה, אולם נראה כי שינוי זה לא התחולל.

כך זה נראה בין השנים 2020-2012:

"נכון למפקד האוכלוסין של 2012, האוכלוסייה האפרו-אמריקנית מהווה 14.2% מאוכלוסיית ארצות הברית. 28% מתוכם חיים בעוני, לעומת 11% בקרב האוכלוסייה הכללית."

דה מרקר, 5.9.14

"אם צבע העור שלך שחור, שוטרים מטרידים אותך הרבה יותר ואין לך סיכוי לתפוס מונית ברחוב. ובכלל, היכולת שלך להתקדם בחיים מוגבלת."

דה מרקר, 5.9.14

"דוח של סנצ'ורי פאונדיישן מצא כי הסבירות לאבטלה בקרב שחורים, גבוהה פי שניים מאשר בקרב לבנים, ללא קשר לרמת השכלה, גיל או תעסוקה."

דה מרקר, 29.12.14

"הפערים בין עשירים לעניים בניו יורק עצומים, ואם תסתכל החוצה, תראה שרוב העניים האלה הם שחורים. אם היית מביט מבעד לאותו חלון לפני 20 שנה, היית רואה את אותו הדבר."

"למרות ההתקדמות ב-150 השנים האחרונות בכל מה שנוגע לזכויות השחורים בארצות הברית, הפערים הכלכליים שהיו קיימים לפני 60 שנה עודם קיימים, והם עמוקים מאי פעם."

דה מרקר, 29.12.14

"אירועי הירי בארבעת הימים האחרונים, בין שחורים ללבנים, עם שמונה הרוגים ועשרות פצועים, מדרדרים את המצב בארצות הברית למערבולת של אלימות."

Ynet, 9.7.16

"תלמידים שחורים במערכת החינוך הציבורית בארצות הברית, מסולקים מבית הספר בשיעור גבוה פי שלושה מזה של תלמידים לבנים. בחלק גדול מבתי הספר שבהם יש שיעור גבוה במיוחד של תלמידים שחורים והיספנים, לא מלמדים אלגברה למתקדמים או כימיה. שיעור בוגרי הקולג' בקרב גברים אפרו-אמריקנים הוא כמחצית משיעור בוגרי הקולג' בקרב לבנים, וגם אם סיימו אוניברסיטה, אין המשמעות שעתידם מובטח: שיעור האבטלה בקרב בוגרי קולג' שחורים הוא 12.4%, כפליים משיעור האבטלה בקרב בוגרי קולג' בכלל האוכלוסייה. 56% מאותם בוגרי קולג' שחורים, מועסקים בעבודות שאינן הולמות את כישוריהם."

Ynet, 9.7.16

ולסיום המקרה הבלתי נשכח של רצח ג'ורגפלויד אשר התרחש ב-25 במאי 2020:

דרק שובין, שוטר במשטרת מיניאפוליס, לחץ את ברכו על צווארו של ג'ורג' פלויד – אזרח אפרו-אמריקאי – במשך 9 דקות ו-29 שניות, כולל בזמן שהיה חסר הכרה עד שהביא למותו.

כל אלו מעידים כי אין עדין, לצערינו, שום שינוי…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *