רילוקיישן לדנמרק – סובלנות יחסית כלפי מהגרים ומיעוטים

רילוקיישן לדנמרק – סובלנות יחסית כלפי מהגרים ומיעוטים

הסובלנות כלפי זרים ומהגרים (המהווים כ-10.5% מאוכלוסיית דנמרק) והרעיון של התחשבות בצרכיו של האחר מושרשים בתרבות הדנית. כתוצאה מכך, כבר בגיל הגן הם מחדירים לילדים את מסר ההתחשבות באחר, ולא מהססים להילחם על זכויות מהגרים ועובדים זרים. עם זאת, הדנים מוכנים לקבל את הזרים בתנאי שיטמיעו את תרבותם, ודנמרק נחשבת כיום למדינה האירופית עם חוקי ההגירה הנוקשים ביותר.

מספרים מוצבים ברילוקיישן לדנמרק: "במרכז קופנהגן לא מבחינים בנוכחות בולטת של מהגרים, אבל די בנסיעה של 15 דקות באוטובוס לאחד הפרברים הצפוניים של העיר כדי לחוש בה, אם באוטובוס ואם ברחובות מסחריים שוקקים בחנויות בשר וזהב עם שילוט בערבית. הדנים מכנים את האזורים האלה 'גטאות', והם מוטרדים מאוד מקיומם ומנסים לשפר את מראם."

מוצבים ברילוקיישן לדנמרק טוענים כי: "סוגיית המהגרים מעסיקה מאוד את הדנים החרדים לעולמם הערכי והתרבותי. מצד אחד הם מגלים סובלנות רבה וגישה ליברלית, אך מהצד האחר, ברור שהדנים מוכנים לכניסת מהגרים בתנאי שאלה ייטמעו בדנמרק ויקבלו את ערכיה."

"הדנים מעוניינים במהגרים משכילים. הממשלה הדנית מעודדת כניסת מהגרים בעלי כישורים באמצעות הטבות מס מפליגות שהיא מעניקה להם בחמש השנים הראשונות. אחד החששות של הדנים הוא שכניסת מהגרים תפגע בעובדים המקומיים."

"עובדים שמגיעים מפולין מסתפקים בשכר נמוך בהרבה בהשוואה לדנים."

על פי מוצבים ברילוקיישן לדנמרק: "דנמרק מתקשה לעודד כניסת מהגרים בעלי כישורים והשכלה גבוהה, כי אלה מעדיפים להגר למדינות ששיעורי המס בהן נמוכים יותר."

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *