רילוקיישן לשווייץ – על מכוונות אנושית נמוכה

רילוקיישן לשווייץ – על מכוונות אנושית נמוכה

בבדיקה של המכוונות האנושית – המידה שבה החברה מעודדת ומתגמלת אינדיבידואלים על היותם הוגנים, ידידותיים, אכפתיים ורחומים – דורגה שווייץ במקום נמוך ביותר. לתושבים השווייצרים אין נטייה מיוחדת לכך, עם זאת, המשיבים ציינו כי זהו המצב הקיים אולם הם שואפים למצב אחר ולהתנהגות "רכה" יותר.

מעניין למי שיוצא לרילוקיישן בשווייץ- מהן הסיבות האפשריות למכוונות האנושית הנמוכה?

  1. מוכוונות אנושית מוסדית ברמה גבוהה – תוכניות הרווחה הציבוריות מגבירות את התחושה של האינדיבידואל שהאחריות לכל בעיה חברתית יכולה לעבור לאחד מהמוסדות הציבוריים הרבים ועל כן אין צורך בסיוע של הפרט.
  2. 52% מכלל המשיבים במחקר סבורים שהירידה בנכונותם של אזרחי שווייץ לסייע לזולת נובעת מאינדיבידואליזם ומטריאליזם גוברים השוחקים את יסודות הסולידריות.
  3. שווייץ מעודדת תחרותיות יותר מאשר שיתוף פעולה וסולידריות, והדבר מחליש את המכוונות האנושית.
  4. שיעור גבוה של זרים מייצר התנגדות חזקה למהגרים ומכאן גם מכוונות אנושית פחותה.

"סקר שנערך לראשונה ב-1998 קבע כי 52.3% מהאוכלוסייה חשבו אז שיש יותר מדי זרים בשווייץ. בשנת 1998 התגוררו בשווייץ 1.4 מיליון זרים ואילו ב-2009 חיו בה 1.8 מיליון זרים (21.7%) אבל רק 45.7% מהתושבים סברו שיש יותר מדי זרים."

על-פי נתוני הסקר חל אמנם שיפור מסוים אולם ההתנגדות לזרים עדיין ברורה. ב-2014:

"שווייץ הצביעה במשאל עם נגד המהגרים: ברוב זעום החליטו השווייצרים לעצור את ההגירה ההמונית של אזרחים מהאיחוד האירופי לארצם." (ynet, 9.2.14)

ליוצאים לרילוקיישן לשוויץ מומלץ לדעת כי כיום, בשנת 2019, אין מדינות רבות שבהן דרישות הכניסה מגבילות כמו שווייץ. להישאר בשווייץ במשך יותר משלושה חודשים, היא פריבילגיה שניתנת רק לבודדים. עם זאת, חשוב לציין כי שווייץ מעניקה לאורך השנים חוף מבטחים זמני למאות אלפי פליטים מארצות שונות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *