רילוקיישן לקולומביה – נסיעות עסקים – על תפיסת הזמן

רילוקיישן לקולומביה – נסיעות עסקים – על תפיסת הזמן

מספר ישראלי הנמצא ברילוקיישן לקולומביה:

"המצב הכלכלי לא פשוט וקשה להשיג עבודה. מי שמצא, ירצה לשמור עליה ולכן הם עובדים בלי גבול עד שנגמרת העבודה."

מספר ישראלי נוסף ברילוקיישן לקולומביה:

"מושג הזמן שם נזיל. התבקשתי להגיע ב-10:00 בבוקר, ונאמר לי שהאיש שעמו אני אמור להיפגש יגיע בקרוב. חיכיתי ארבע שעות ולבסוף התברר שהבחור נסע ללונדון. הם לא אמרו לי שהוא איננו אלא שעוד מעט יגיע."

הקולומביאנים אינם דייקנים. הם יכולים להגיע לפגישה באיחור של 15 או 20 דקות ואפילו חצי שעה מבלי להתנצל על האיחור. עם זאת, הציפייה מזרים היא שיגיעו בזמן לפגישות עסקיות. בעקבות מגעים תכופים בשנים האחרונות בין קולומביאנים לאנשי עסקים זרים, ישנם ניסיונות לשינוי תפיסת הזמן בקרב ארגונים ובקרב בעלי מקצוע (רופאים, עורכי דין וכדומה).

כמה טיפים למפגשים בנסיעות עסקים לקולומביה:

  • לאירועים חברתיים נהוג להגיע באיחור של 15 דקות לפחות עד שעה.
  • יש לקבוע פגישות שבוע ימים לפחות לפני ההגעה לקולומביה, בטלפון או בדואר אלקטרוני.
  • כאשר נוסעים לפגישה באזורי החוף, למשל בבוגוטה, רצוי להגיע יום קודם כדי להתרגל לגובה הרב בהדרגה.
ישראלים ברילוקיישן לקולומביה מציינים כי הקולומביאנים -"חיים את הרגע"

צרכים בסיסיים רבים אינם באים על סיפוקם בקולומביה, ולפיכך המסורת התרבותית מבוססת על סיפוקים מיידיים. הקולומביאנים ספונטניים ועליזים, וחיים את חייהם ללא תכנון מראש, מדורי דורות. במישור העסקי, סקרים העוסקים בתחזיות רווחיות של מוצרים, מתייחסים לתקופות של שנים בודדות, והמציאות התרבותית היא של הוצאה מיידית.

עם זאת, הממשלה שפועלת לטובת שינוי מסוים, נוקטת מדיניות רשמית התומכת בחיסכון אישי ואף הביאה להרחבה של כיסויי הפנסיה. התאגידים הגדולים פועלים גם הם להשרשת הנטייה של מוכוונות כלפי העתיד. הם מנסים להדגיש את הצורך בתכנון וחיזוי מראש, ובוויתור על כאן ועכשיו למען המחר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *