רילוקיישן ליפן, נסיעות עסקים ליפן – טיפים מעניינים של ישראלים

רילוקיישן ליפן, נסיעות עסקים ליפן – טיפים מעניינים של ישראלים

כך מדווחים ישראלים שיצאו לרילוקיישן ביפן, קראו

על הנימוס והפן הבין-אישי

"הם יכבדו אותך אם אתה תכבד אותם."

"אם מגיע לך עודף של ין אחד והלכת מבלי לקחת אותו, הקופאי ירדוף אחריך כדי לתת לך אותו."

"הם שותים בלי הכרה."

"בשמחות ואירועים, ככל שיש לך יותר אורחים, כן ייטב. לכן יש גם אפשרות לשכור אנשים שיבואו להשתתף באירוע תמורת כסף. החתונות נערכות באולמות בבתי מלון ומושקעים בהן סכומי כסף גבוהים – בין 60 ל-80 אלף דולר לחתונה של 70-60 איש. לחתונות נהוג להביא מתנה ולא כסף. לפיכך, כל ההוצאות מוטלות על המשפחה, ורבים חוסכים כסף במשך שנים כדי להתחתן."

"הגברים היפנים הם לרוב ילדותיים מאוד בהתנהגותם."

 

על אורחות החיים והתנהלות יום-יומית

"בטוקיו אין שמות לרחובות, רק מספרים, והבתים מסודרים כרונולוגית לפי מועד בנייתם. כתוצאה מכך, איתור כתובת עלול להיות משימה מפרכת."

"היפנים החלו לבנות מגדל שהיה אמור להיות גבוה במאה מטרים ממגדל אייפל, אבל אז התברר שהסינים בונים מגדל זהה בגובהו. כתוצאה מכך החליטו היפנים לאחרונה להוסיף למגדל 30 מטרים נוספים, כדי להיות גבוהים יותר מן הסינים."

"היפנים גרים בדירות קטנטנות ששטחן כ-50 מ"ר, שלושה דורות יחד – נכדים, הורים וסבים. בדירה יש חדר שינה אחד וכולם ישנים בו. החדר השני הוא חדר אורחים. בכדי לקיים יחסי אישות בפרטיות הולכים בני הזוג הנשואים לבתי מלון המיועדים לכך ושוכרים חדר לשעתיים."

"כל מוצר כאן עטוף במיליון שקיות ניילון. עם זאת, המודעות הסביבתית שלהם גבוהה מאוד והם לא אוספים זבל שאינו מופרד לפי קריטריונים רבים."

"קיבלתי דוח חניה שבו כתובות שתי שורות באנגלית: you may need to pay. מבדיקה שערכתי התברר כי עליי להגיע למשטרה. ביליתי שם שעתיים כשארבעה אנשים מטפלים בי יחד, חוקרים אותי, ואף לוקחים ממני טביעות אצבעות! כעבור כמה ימים קיבלתי שוב הוראת תשלום בדואר שעליה כתוב תאריך שנראה כמו 23.2. הנחתי שיש לי זמן עד 23 בפברואר, אך כשניגשתי לשלם את הדוח סירבו לקחת ממני כסף בטענה שהמועד עבר. מתברר שהמספר 23 מתאר את שנות הקיסר ולא את התאריך. לכן הייתי צריכה לעבור שוב את כל התהליך מהתחלה."

 

על העבודה

"עבודה מול לקוחות יפנים מכניסה להוצאות רבות, ולכן אם אין כסף, מוטב לא להתחיל לעבוד מולם."

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *