רילוקיישן להונגריה נסיעות עסקים – על הפשע המאורגן במדינה

רילוקיישן להונגריה נסיעות עסקים – על הפשע המאורגן במדינה

פשע מאורגן מהווה בעיה בהונגריה מאז המהפך הפוליטי והכלכלי בשנת 1989, והונגריה כמדינה קומוניסטית-לשעבר רשמה זינוק דרמטי בפשיעה המאורגנת מאז שנות ה-90 של המאה הקודמת. בתקופה זו ניצלו הכנופיות את נפילת המשטר הסובייטי ואת התוהו ובוהו ששרר במדינה. בנוסף, ניצלו הכנופיות את הפריחה הפתאומית במסחר והשתלטו, לעתים קרובות באלימות, על ענפי מסחר שלמים.

כל זה קיבל חיזוק גם בשל המיקום הגיאוגרפי והפתיחות הכלכלית היחסית של המדינה. קבוצות מאורגנות עשו שימוש בהונגריה כמדינת-מעבר להברחת סמים, נשק ובני אדם.

הונגריה חוקקה חוקים נוקשים נגד פעולות אלו, ויחד עם האיחוד האירופי היא משקיעה מאמץ למגר את ארגוני הפשע במדינה. עם זאת ממצאי הפורום הכלכלי העולמי (WEF) המפרסם בכל שנה את מדינות העולם על פי שורה של קריטריונים כלכליים, חברתיים ומוסדיים, אינם מעידים על הצלחה. אחת מהקטגוריות של הסקר הכלכלי הזה הוא שיעור הפשיעה המאורגנת. בקטגוריה זו כלולות פעילויות פשע כגון: סחיטה, מסחר בלתי חוקי, גניבה, אלימות ונזקי רכוש. כל אלו נחשבים גורמים המעכבים את הצמיחה.

בשנת 2015 קיבלה הונגריה ציון אשר הציב אותה במקום השמיני העולמי.

אולם כבר בשנת 2016 ניתן לראות זינוק חד בפשע המאורגן, כאשר הונגריה דורגה בעולם במקום השלישי!!! לפניה דורגו איטליה (מקום 2) ומקסיקו (מקום 1).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *