רילוקיישן לדנמרק, נסיעות עסקים, נסיעות עבודה לחו"ל – על יחסי מנהלים-עובדים והווי במקום העבודה

רילוקיישן לדנמרק, נסיעות עסקים, נסיעות עבודה לחו"ל – על יחסי מנהלים-עובדים והווי במקום העבודה

מוצבים ברילוקיישן לדנמרק מדווחים על חוסר פורמליות ביחסי עובדים מנהלים:

"מנהלים בדרגי ביניים עומדים בתור לארוחת הצהריים ביחד עם עובדיהם או יושבים איתם בחדר האוכל."

"בסדרת טלוויזיה על ראש הממשלה הוצגו העובדות הבאות: לראש הממשלה אין פמליה אלא רק שני שומרי ראש שהולכים כמה צעדים מאחוריה, והיא ממשיכה להתגורר בבית שבו גרה לפני שנבחרה לתפקיד. בנוסף, היא ממשיכה לבחור חליפות ולסדר את שיערה במו ידיה, ומגיעה לעבודה באופניים."

מוצבים ברילוקיישן לדנמרק מדווחים על יחסי שיתוף בין מנהלים ועובדים:

מנהלים נוטים להקשיב לעובדיהם גם אם דרגתם בהיררכיה נמוכה יותר, מכיוון שהם מאמינים שהעובדים יודעים טוב יותר את כל הקשור בתחום עבודתם.

היכולת לשתף פעולה מוערכת, והדנים פועלים יחדיו הן עם עמיתיהם והן עם מתחריהם. ברמה הלאומית, נושאים חוקתיים חשובים מתקבלים במשאל עם, שקודמים לו דיונים פוליטיים ארוכים המשודרים בטלוויזיה בשעות צפיית השיא.

"ומה קורה כשאין הסכמות עם המעסיקים? ממשיכים לשאת ולתת עד שמוצאים פתרון. ואם לא מגיעים להסכמות, ממשיכים לדבר עד שמגיעים. 'אוקי, הבנתי', אני אומר לבני שיחי, 'ואם בכל זאת לא מוצאים פתרון?' הם משיבים בסבלנות: 'אז ממשיכים לדבר עד שמגיעים לפתרון.' איזו מין שיטה משונה זו להמשיך ולדבר? איפה כיפופי הידיים?"

כתוצאה מכך, שביתות הן עניין נדיר למדי.

"מארי לואיס קנופרט, מזכירת ארגון העובדים LO המאגד 53% מהעובדים בדנמרק, אומרת כי השביתה האחרונה של האיגוד שבראשו היא עומדת הייתה ב-1998. כשאני שואל מי ניצח במאבק, המעסיקים או העובדים, היא עונה: 'בשביתה אין מנצחים. זה לא win-win אלא lose-lose.'"

"ההיסטוריה הדנית כללה שביתה קשה אחת בסוף המאה ה-19, שאחראית במידה רבה לעיצוב חוקת העבודה שמחזיקה מעמד עד היום. לדברי קנופרט, 'העובדים פתחו בשביתת רעב שבמהלכה רבים מהם גוועו למוות. הדבר עורר זעזוע שחייב פתרון, וב-1899 נקבעה חוקת העבודה הדנית."

מוצבים ברלוקיישן לדנמרק מספרים על הווי במקום העבודה:

"הם משלבים עסקים ובילויים, מספרים בדיחות כדי לשבור את הקרח, או מתחילים את סדר היום כשהם מציעים בירה לכולם בשעה 10:00 בבוקר."

"המראה של 600 עובדי הספנות, עירומים, מתגוששים ורוקדים על השולחנות בשעה 15:00 אחר הצהריים היה קצת יותר מדי בשבילי."

אחד המנהגים הידועים בחג המולד הוא ארוחת צהריים משרדית שכוללת משחקים, שירים, וכל ביטוי של חוסר צניעות כגון פלרטוטים גלויים מתקבל בסובלנות.

אחד הטקסים המקובלים במקום העבודה הוא חגיגה של מעסיקים ועובדים לציון משך זמן ממושך של עבודה משותפת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *