סימני מזל ואמונות עממיות בעולם העסקים הסיני – רילוקיישן לסין, נסיעות עסקים לסין

סימני מזל ואמונות עממיות בעולם העסקים הסיני – רילוקיישן לסין, נסיעות עסקים לסין

סינים רבים אוהבים סימני מזל ומחזיקים באמונות עממיות, דוגמת אסטרולוגיה, כחלק בלתי נפרד מתרבותם. אמונות אלו מהוות עבורם שיקול מרכזי ונדבך חשוב בקבלת החלטות עסקיות ואישיות כאחד.

האמונות הללו הן חלק כה משמעותי בתפיסת העולם הסינית, עד כי מנהלים ובעלי עסקים רבים בסין יתייעצו עם מומחים בתחומים אלה בטרם יקבלו החלטות עסקיות גורליות. לדוגמה, הסינים נמנעים מניהול עסקים בימים המוגדרים בלוח השנה הסיני ימים בעלי סיכון גבוה או ימים גורליים.

נוסף על כך, הם מייחסים למספרים מסוימים מזל טוב או מזל רע. לדוגמה, משמעותו של המספר שמונה "שגשוג" או "מזל טוב", והיום השמיני בחודש השמיני הוא יום מוצלח במיוחד לחתימה על הסכמים. השימוש בספרה שמונה מוגבל, משום שיש לה גם ערך מסחרי. לוחית זיהוי של רכב שהופיע בה הצירוף "A8" נמכרה במכירה פומבית בסכום של כ-50 אלף דולר. לעומת זאת, הספרה ארבע מציינת מוות, ולכן לא קיימים מספרי טלפון המתחילים בספרה ארבע או כאלה המכילים את המספר 14, שמשמעו "מוות ודאי". יש מסעדות שאינן מגישות ארוחות המכילות ארבעה סוגי מזון בצלחת.

הסינים מייחסים משמעויות סמליות וקמיעות לצבעים – זהב נחשב צבע יוקרתי המסמל עושר, ואילו הצבע האדום מסמל מזל טוב והצלחה עסקית. פרזנטציות מודפסות רצוי להגיש בשחור-לבן, כיוון שצבעים רבים בסין מייצגים סמלים שלילים.

מנקודת מבט ניהולית, תמחור ותיוג מוצרים חייב להיות רגיש למספרים, ויש ימים וזמנים מועדפים לקביעת פגישות או לארח ולבדר אורחים. לזרים המגיעים לסין בענייני עסקים, מומלץ לא להשמיץ או להתנשא מעל האמונות העממיות הרווחות במדינה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *