לקראת רילוקיישן לקנדה – מידע על מערכת יחסי העבודה

לקראת רילוקיישן לקנדה – מידע על מערכת יחסי העבודה

רילוקיישן לקנדה- כדאי לדעת על יחסי עובדים-מנהלים

אנשים נחשבים שווים, עם זאת הכבוד לסמכות נשמר:

"הסמכות ברורה ומכובדת, ולא יהיה ניסיון לעקוף סמכות ולפנות לדרג גבוה יותר. עובד שיש לו בעיה או תלונה, יפנה לממונה עליו."

"יש הפרדה ברורה בין הדרגים השונים. לרוב, המנהלים והמזכירות לא יאכלו ארוחות צהריים יחד. עם זאת, סגנון הניהול משתנה בין מנהלים שונים, ואפשר למצוא גם מנהלים פתוחים ופחות פורמליים."

"החלטות מתקבלות על ידי המנהלים הבכירים, אך הם פתוחים לשמוע את חוות דעתם של העובדים לפני קבלת ההחלטה."

רילוקיישן לקנדה- כדאי לדעת על תהליכי גיוס עובדים

גיוס עובדים הוא תהליך מקצועי ונקי שאינו מפלה ואינו גזעני. הקבלה לעבודה מותנית בכישוריו של המועמד וביכולותיו, וראיון העבודה אינו כולל שאלות פרטיות, כמו גיל העובד, מצבו המשפחתי או מספר הילדים.

 רילוקיישן לקנדה- כדאי לדעת על תהליכי פיטורים

"הפיטורים בקנדה הם תהליך פורמלי. עובד אמור לקבל התראה שבועיים מראש, ומנהל – שלושה חודשים מראש. בפועל, מוסרים לעובד את מכתב הפיטורים ומצפים מממנו לארוז את חפציו ולעזוב בו ביום. זאת כדי למנוע ניצול של משאבי החברה או מידע פנימי."

"פיטרו אצלנו מזכירה שעבדה בחברה במשך חמש שנים. הייתי קרובה אליה, ולכן הזמנתי אותה באותו יום לארוחת צהריים. כשחזרנו למשרד, המנהל כעס עליי על שהפגנתי אמפתיה כלפיה, וטען שפעלתי בניגוד למהלך שהוא עשה. לטענתו היא לא עבדה כהלכה, ולכן הפיטורים מוצדקים."

רילוקיישן לקנדה- כדאי לדעת על תנאי העבודה

"במובנים רבים, תנאי העבודה טובים יותר מאשר בארץ: שכר המינימום גבוה יותר, יש כבוד לשעות העבודה, וחופשת הלידה מתקיימת בתנאים טובים יותר – שישה חודשים בתשלום, ושמירה על המשרה במשך שנה, ובמשרות ממשלתיות – תשעה חודשים בתשלום, והמשרה נשמרת עד חמש שנים."

"קוויבק היא מדינה סוציאלית מאוד. כך לדוגמה, במהלך חודש יולי מציינים את ה-Construction Holliday. כל הבנייה ברחבי המדינה נעצרת לשבועיים, והעובדים יוצאים לחופשות משפחתיות. בנוסף, אפשר לקחת שבועיים חופש בין חג המולד לראש השנה האזרחית. החגים עצמם הם ימי חופש בתשלום, אך מקובל לצאת לחופש גם ביניהם."

בניגוד לנאמר לעיל, אם בוחנים את מדיניות החופשות הניתנות לעובדים בקרב המדינות המפותחות, הרי שקנדה נמצאת בתחתית הרשימה של ימי חופש בתשלום. אף שהמדיניות הפורמלית הקנדית היא כזו, מעסיקים רבים בכל זאת מאפשרים לעובדיהם לצאת לחופשות מעבר למינימום הקבוע בחוק.

רילוקיישן לקנדה- כדאי לדעת על תהליכי הכשרות עובדים

הקנדים מאמינים בפיתוח עובדים ומשקיעים בכך משאבים רבים. הכשרות והדרכות בארגונים שונים כוללים הכשרות כלליות ומקצועיות למנהלים ולעובדים כאחד בנושאים רבים ומגוונים כמו הטרדה מינית, ניהול פרויקטים, ניהול פרטיות, ניהול צוות, העברת פרזנטציה, ניהול זמן, וכן סדנאות בנושאי תזונה ואורח חיים בריא.

רילוקיישן לקנדה- כדאי לדעת על הרגלי אכילה במשרד

"בשעת צהריים יוצאים לרוב לאכול בחוץ; אנשים לא מביאים אוכל מהבית. במהלך היום יש הפסקות קפה, ובפגישות אין אוכל בכלל, אלא רק שתייה (קפה, מים, מיץ). במקרים של פגישות שנמשכות יום שלם, בשעת צהריים כולם יוצאים מן החדר, חברת קייטרינג נכנסת ומארגנת את האוכל, והעובדים נכנסים לאכול. בתום הארוחה, מנקים את החדר והפגישה נמשכת."

רילוקיישן לקנדה- כדאי לדעת על תנאי השכר

"תרבות השכר הוגנת."

"באונטריו שבקנדה, פועלת נציבות שכר שווה בעלת סמכויות נרחבות. החוק באונטריו דורש ממעסיקים לזהות מקרים של אפליה מגדרית במדיניות השכר בארגון ולתקן אותה, ואף להתאים את רמות השכר במקצועות נשיים לרמות השכר במקצועות גבריים. נציבות שכר שווה עוקבת אחר יישום החוק, מייעצת לעובדים ולמעסיקים בנושא, מפרסמת מידע ומפעילה בית דין לשכר שווה, הפוסק בסכסוכים בנושא חוק שכר שווה."

"רמות השכר ועלויות המחיה הנמוכות, מאפשרות איכות חיים גבוהה."

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *