רילוקיישן לפורטוגל- הראייה לטווח הקצר של הפורטוגלים

רילוקיישן לפורטוגל- הראייה לטווח הקצר של הפורטוגלים

"זאת חברה שלא שמה בצד כלום, ומבחינת הפורטוגלים אין 'יום גשום'. מדי פעם בפעם יש איזו התעוררות והבנה שצריך לחסוך ואז העומס בכבישים יורד מעט, התחבורה הציבורית מתמלאת בנוסעים, אבל בתוך שבועיים המצב חוזר לקדמותו. אנשים מודאגים אבל ממשיכים לקנות. זה חלק מהאופי הפורטוגלי. לוקחים אשראי וקונים בתים וכלי רכב. בשנים האחרונות מתעוררת דאגה בקרב הצעירים כי הם מבינים שהכסף נגמר והבנקים לא נותנים עוד הלוואות." (דה מרקר, 26.5.11)

ליוצא לרילוקיישן לפורטוגל נגלה כי המדינה מאופיינת בראייה לטווח קצר ולעתים קרובות מואשמים הפוליטיקאים ואנשי העסקים הפורטוגזים בחוסר תכנון. אחד הסימפטומים של מוכוונות זו לטווח קצר הוא ההשקעה הנמוכה יחסית במחקר ופיתוח. על אף עלייה שנרשמה בשנים האחרונות, נתח ההוצאה הפורטוגזית על מחקר ופיתוח מתוך התמ"ג הוא נמוך מהממוצע במדינות ה-OECD, ופעילויות הקשורות במחקר ופיתוח אינן מבוצעות במידה רבה על-ידי המגזר העסקי אלא על-ידי המגזר הממשלתי והמוסדות להשכלה גבוהה. מגזרים אלו אחראים לכשני שלישים מסך ההוצאות למחקר ופיתוח בפורטוגל, בהשוואה לפחות מ-30% בממוצע ב-OECD. דוגמה אחרת היא ההתייחסות המקומית לחיסכון שעומדת על 17% בלבד מתוך התוצר המקומי הגולמי.

2 תגובות

  1. שלום אני מבוגר עם המעלות של זה מחפש עבודות באירופה המוכרת לי בעיקר המצרכז העשיר והנוח כמו אמסטרדם גרמניה בלגיה צרפת שוויץ אנגליה גם פרדןלפורטוגל שם אקבך דרכון כצאצא למגורשי ספקד דובר שפתם כולל אנגלית סבירות ובסיסית-צרפתית איטלקית והולנדית בעל מראה אנרגיה ויכולולת צעירים נסיון עבודה וכישורים רבגוניים טל 052-5584774

    • אליהו יקר שלום רב,
      אינני מכירה כלל משרות פנויות בחו"ל ולמעשה אינני עוסקת בכלל בתחום ההשמה.
      מאחלת לך שתמצא מה שאתה מחפש
      כל טוב:)
      חנה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *