רילוקיישן לארה"ב – על תקשורת בינאישית מנומסת ועל צביעות

רילוקיישן לארה"ב – על תקשורת בינאישית מנומסת ועל צביעות

"כאשר יצאתי לרילוקיישן לארה"ב והייתי במגע עם האמריקאים חשתי שנעים להיות בסיטואציה שמחייכים אליך ושואלים לשלומך. כשחזרתי לארץ נראה לי מוזר שאנשים לא עושים את זה."

"בפעם הראשונה שהייתי ברילוקיישן לארה"ב ושהיתי בחנות והמוכרת אמרה לי: 'שיהיה לך יום טוב,' חשבתי כמה האמריקנים נחמדים. אחר כך עליתי במעלית וכולם בירכו אותי לשלום."

"האזרחים האמריקנים מנומסים ונינוחים, הרבה יותר מהישראלים. יום אחד עצרתי ברמזור עם פקק ענק של מכוניות מאחוריי כי לא ידעתי לאן עליי לפנות, ואיש לא צפר או התרגז. בארץ כבר היו זורקים עליי אבנים." (מתוך האתר, "לעבוד ולטייל מסביב לעולם")

"האמריקנים התלוננו שטון הדיבור שלנו, הישראלים, בישיבות הוא תוקפני. זה נכון, אנחנו נכנסים האחד לדברי האחר, ומבקשים 'תביא לי קפה' מבלי להשתמש במלה 'בבקשה.'"

"בארצות הברית זה ברור לכולם: כשמישהו מדבר, כולם מקשיבים לו."

מי שמבקרים ברילוקיישן לארה"ב בפעם הראשונה, מציינים עד כמה האמריקנים חברותיים, נחמדים ואדיבים. אמנם קיימים פערים בולטים בין האזורים העירוניים והחקלאיים, ובין הצפון והדרום כמו גם בין המזרח והמערב, אך קיימת אצלם נטייה לרקום בקלות רבה יחסית יחסים בינאישיים חברותיים.

אולם בעיני ישראלים רבים, הנימוס האמריקני נתפס כצביעות, כאשר ההסבר להתנהגות זו הוא כנראה רצונם להימנע מאי-נעימות ומקונפליקטים:

"אנשים שואלים אותך מה שלומך, אבל הם לא באמת מחכים לתשובה."

"הם מנומסים וצבועים."

"האמריקנים לא נחמדים באמת, זאת מסכה."

"הם גזעניים מאוד אך מדחיקים את זה."

"אם יש בעיות, הם לא אומרים זאת. על פני השטח הם מתנהגים כאילו הכל בסדר, וקשה להבין מה הם חושבים באמת. לפעמים העדפנו שיגידו שהם לא מרוצים, שיהיו ישירים."

"כאשר שהיתי ברילוקיישן לארה"ב חשבתי יש משהו צבוע בהתנהלות שלהם – הכל צריך להיות פוליטיקלי קורקט. לדוגמה, אסור להסתובב עם משקה אלכוהולי ברחוב, אבל הם שותים כל הזמן. גם סביב ערכי המשפחה, חשוב להם להפגין מחויבות למשפחה ולאישה, אבל בפועל הם לא נאמנים כמו שהם מתארים זאת."

"אם הבאתם מתנה או שאלתם משהו לגבי בגד שאתם לובשים, צפו לשרשרת מחמאות לא מידתית. כל זאת כדי למנוע מצב שבו תבינו כי המתנה או הבגד לא מתאימים, ותיווצר, חלילה, אי-נעימות."

אם אתם רוצים להתנגד לרעיון שהוצע במהלך דיון, הסבירו כמה הרעיון מוצלח, ולבסוף שאלו בנימוס אם תיתכן דרך נוספת. כל שיטת פעולה אחרת תיתפס כאגרסיבית וחצופה. מניעת מצבי עימות היא ערך עליון." (מתוך הבלוג, "דברים שאני אוהבת פה, דברים שאני שונאת פה")

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *