רילוקיישן לקוריאה הדרומית, נסיעות עסקים – על תהליכי ניהול משאבי האנוש

רילוקיישן לקוריאה הדרומית, נסיעות עסקים – על תהליכי ניהול משאבי האנוש

גיוס עובדים

החברות הקוריאניות הגדולות מגייסות בוגרי אוניברסיטאות בשני מחזורים במהלך השנה תוך התייחסות מעמיקה לפרמטרים כגון: רקע, גיל, יכולת והתייחסות לזולת (הרמוניה קבוצתית חשובה ביותר). המנהלים הקוריאנים רשאים לשאול מועמדים אודות ההיסטוריה הרפואית שלהם, העדפותיהם המיניות, ולדחות מועמדים שתשובותיהם נתפסות "בלתי רצויות". שאלות אלו הן חלק מפרקטיקת הגיוס הסטנדרטית.

מדיניות פיטורים

עובד חדש מקבל הדרכה טכנית שנועדה לשפר את התפתחותו האישית במטרה לשרת את החברה, ובתמורה הוא מקבל חוזה העסקה לכל החיים. יחד עם זאת, בשני העשורים האחרונים עוברים הארגונים הקוריאניים תהליך של שינוי, והעסקה לכל החיים ותגמולים המבוססים על התפקיד בארגון אינם נחשבים עוד נקודת חוזק. המשברים הפיננסיים שהתרחשו בעשור האחרון באסיה השפיעו רבות על חברות קוריאניות, וכיום מקובלת יותר תעסוקה גמישה המאפשרת גם פיטורי עובדים. יתרה מזאת, בארגונים קוריאניים רבים מקיימים כיום מדיניות של העסקת העובדים עם חוזים לטווח קצר של שלושה שבועות המאפשרים לפטר את העובד בהתראה קצרה, אם וכאשר נדרש. בקוריאה ניתן לפטר עובדים בסופו של יום עבודה אם לא השיגו את מטרות היום או אם לא ביצעו את המצופה מהם.

הערכת עובדים

הערכת עובד מתבצעת פעם בשנה. ההנהלה הקוריאנית מכינה רשימה של הערות ומציגה אותן במסגרת ההערכה השנתית. ייתכן מצב שעובדים אינם מקבלים כל ביקורת או הערה במהלך השנה, וחשים מופתעים לחלוטין במעמד הביקורת השנתית.

חלוקת תפקידים

עובדים בקוריאה יכולים להיות מועסקים בכל תפקיד המתבצע בתחומי מחלקתם, כלומר אין הפרדה ברורה בין התפקידים השונים. לפיכך, ההנהלה עשויה לארגן מחדש את העבודות בין העובדים או להוסיף תפקידים שהם מעבר למשימותיהם הרגילות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *