נסיעות עסקים, רילוקיישן ליוון? חשוב להכיר את סגנון הניהול ותרבות ניהול משאבי האנוש במדינה

נסיעות עסקים, רילוקיישן ליוון? חשוב להכיר את סגנון הניהול ותרבות ניהול משאבי האנוש במדינה

נסיעות עסקים, רילוקיישן ליוון? על סגנון הניהול ביוון

סגנון הניהול היווני האידיאלי שולל התייחסות נוקשה לעובדים. המנהל היווני המצליח נדרש לדאוג לצורכי העובדים ולהתעניין בבעיותיהם המשפחתיות, מכיוון שעבור מרבית היוונים, המשפחה חשובה יותר מעבודה. לתפיסתם של היוונים, היחסים הבין-אישיים של המנהל עם עובדיו ועם עמיתיו הם שמבחינים בין מנהיג לבין מנהל. יכולתו של המנהיג לפנות ל-philotimo או ל"אהבת הכבוד" של העובד ולאפשר לו להפגין יצירתיות, חריצות ומיומנות תוך יצירת מערכת מעודדת ותומכת ביוזמותיו, חשובה כמו יכולתו להתייחס לכל עובד כאינדיבידואל.

מוצב הנמצא ברילוקיישן ליוון טוען כי:

"החברה היוונית מכבדת מנהלים בעלי יושרה אשר נוהגים בעובדיהם בהגינות ומתייחסים לצורכיהם."

"ביוון אתה חייב לנהל אנשים ולא סגל עובדים."

נסיעות עסקים, רילוקיישן ליוון? על ניהול משאבי אנוש ביוון

במשך שנים הציגה יוון מערכת משאבי אנוש מסורתית ומיושנת עם בקרת איכות נמוכה. בשנים האחרונות, בעקבות תהליך למידה מחברות בינלאומיות, החלה יוון להטמיע מערכות מתקדמות של ניהול משאבי אנוש. תוך כדי כך פיתחו ארגונים שונים תהליכים של הדרכה, אימון והתאמה בין כישורי העובדים לבין צורכי הפירמה. האימון וההדרכה שינו את ערכי העבודה בקרב העובדים שהחלו להציג ביצועים גבוהים יותר. נוסף על כך שודרגה שיטת התגמול והוענקו בונוסים לעובדים מצטיינים ובעקבות זאת עלתה הפרודוקטיביות שלהם. במסגרת השינויים נחקקו חוקים המגנים על זכויות העובד; התקשורת הפורמלית בין הדרגים הפכה לתקשורת פחות פורמלית; מעורבות העובדים בתכנון העבודה גדלה; והמוטיבציה של העובדים עלתה.

לידיעת היוצאים לרילוקיישן ליוון, מחקרים מן העשור האחרון מעידים כי הטיפול בתחום משאבי האנוש נמצא במגמת שיפור, אך עם זאת, יוון רחוקה עדיין ממדינות אחרות באיחוד האירופי. שיעור העובדים הזוכים להכשרות מקצועיות נמוך משמעותית בהשוואה למדינות אחרות, סוגיית התגמול (בונוסים, תמריצים ואופציות למנהלים) אינה מושרשת דיה, ושכרו של העובד היווני הוא הנמוך ביותר באירופה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *