מעבר לעסקים – ערכים של כבוד, אמון והרמוניה בפיליפינים

מעבר לעסקים – ערכים של כבוד, אמון והרמוניה בפיליפינים

כבוד האדם וחשיבותו – היסוד המרכזי בתרבות הפיליפינית

בפיליפינים, כבוד האדם הוא ערך חשוב והוא נשזר בכל היבטי החיים. התרבות הפיליפינית רואה בכל בן אנוש, יהא מעמדו אשר יהא, ראוי לכבוד והערכה. ככל שמדובר באדם בעל מעמד גבוה יותר, כך גוברת הציפייה ממנו להתנהג בענווה ובנדיבות רוח.

דוגמה לכך אפשר למצוא בדרך שבה מתייחסים לקבצן ברחוב כאשר מחליטים שלא לתת לו נדבה – "סלח לי, אדוני" (datawarin po). קיימת ציפייה להתייחסות בדרך של כבוד גם מזרים ולא רק ממקומיים. למשל, איש עסקים זר שלא ינהג בכבוד ראוי לאדם פיליפיני, עלול להיתקל בסירוב לעזרה מצד המקומי.

אמון וחברות – הבסיס ליחסים עסקיים

אמון הוא מרכיב חיוני ביצירת קשרים עסקיים עם פיליפינים. הפיליפינים נחשבים רגשניים ורגישים, והם דורשים נאמנות מחברים ומשותפים עסקיים כפי שהם עצמם נוהגים. הם נמנעים מקשר עסקי עד שנוצרים יחסי אמון וכנות הדדיים.

ערך נלווה הוא ה"פקיקסאמה" – היכולת להסתדר עם אנשים בדרכי נועם. ערך זה מניע התנהגות הנכונה לוויתור ולהתגמשות למען הרוב וכן לנכונות להימנע מעימותים. לעומת זאת, פגיעה בכבוד או מעשה פשע נגדם עלולים לזכות בתגובה מהירה ולעיתים אף אלימה.

הרמוניה והכרת תודה – אוטנג נא לוב

התרבות הפיליפינית שואפת להרמוניה ומייחסת חשיבות רבה להכרת תודה. התכונה "אוטנג נה לוב" שמשמעותה המילולית היא "חוב פנימי" משמעה כי הפיליפינים נותרים אסירי תודה לטוב שנעשה להם או למשפחתם במשך זמן רב, ומוכנים להשיב טובה על טובה גם אם לא נעשתה כלפיהם באופן אישי אלא כלפי אבותיהם.

הכרת היבטי התרבות הייחודיים של הפיליפינים בנושאים כמו ערכים משפחתיים, קהילתיים ותקשורת לא מילולית היא חיונית לביסוס יחסי עבודה וקשרים עסקיים מוצלחים בפיליפינים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *