"מדוע הם בוגדים?" – כל התירוצים לכניעה לפיתויים בנסיעות תכופות מן העבודה לחו"ל

"מדוע הם בוגדים?" – כל התירוצים לכניעה לפיתויים בנסיעות תכופות מן העבודה לחו"ל

 

"שולחים אותך לאיזו עיירת פועלים בת שבעה מיליון איש בסין. השעמום הנוראי והדיכאון מובילים אותך לכל מיני מקומות שלא חשבת שתגיע אליהם. ביפן ובסין, למשל, נהוג לשחק במשחקי מזל ולשיר קריוקי. קריוקי נשמע תמים אבל אז מגיעה בחורה שעוזרת לך לבחור את השיר, ומעבר לבחירת השיר היא משחקת משחק שלם: יושבת עליך, נוגעת בך. זה לא בהכרח מסתיים בסקס, אבל הרבה נשים רואות בזה בגידה. היא מצפה שתשלם עליה, שתקנה לה שתייה, ואולי תזמין אותה למלון בסוף הערב. לרוב לא תרצה לקחת בחורה לחדר כי כך תיחשף בפני המארח וזה ייתן לו יתרון עליך, אבל האווירה שם סוחפת ולעתים נסחפים. התחושה היא שאתה המלך והן מוכנות לעשות למענך הכול, במיוחד לאור העובדה שאתה מערבי. לעתים באים מסקרנות כדי לראות איך זה אבל נכנסים לזה. בודדים לא נסחפים לפאן ולמשחק הזה".

ויש גם נשים הנוסעות בתכיפות לחו"ל וחשופות לפיתויים:

"את נוסעת עם עוד גברים מהעבודה, למקום מרוחק ואקזוטי שבו איש לא מכיר אותך, בתי המלון מפוארים ומפנקים, ויש אווירה כללית של הרפתקנות. יש נשים שלא עומדות בפיתויים."

נסיעות תכופות מטעם העבודה לחו"ל מעלות אסוציאציות חזקות וברורות של סצנות מיטה ופיתוי. ואכן, במחקר שערכתי ציינו 28% מן המרואיינים כי הם נמצאים בדילמות והתמודדות מתמידים אל מול הפיתויים הללו.

וזוהי רשימת התירוצים:

"אני עושה להן מצווה" – "שכשאתה יוצא לרגע מן האווירה של הבר, אתה רואה איפה הן גרות. בחורות יפהפיות לבושות ומאופרות יוצאות מאחורי אריזת קרטון. אולי הן ירוויחו הלילה מיטה, אולי מקלחת חמה, ואולי אפילו את הזכייה הגדולה מכולן – מישהו ייקח אותן כפילגש."

נכנס יין יצא סוד – נשים ואלכוהול הם נושאים משותפים בכל העולם. ככל שמדברים על הנושאים הללו בפתיחות, האמון בין השותפים העסקיים גדל. היפנים למשל הם אמנים גדולים בשימוש באלה. המארחים היפנים, משקים אותך אלכוהול, מספקים לך נשים, מצפים שתבלה איתן, שתשתה הרבה. הטכניקה ברורה: מבלי שאתה מרגיש אתה עלול להשתחרר ולדבר על סודות טכנולוגיים או מידע חיוני אחר, כמו איך יוכלו לקבל מחיר טוב, עם מי כדאי לדבר וכדומה.

בכדי לסגור עסקה עלי להתאים עצמי לתרבות המקומית ולגלות אליה רגישות – חשוב לכבד את התרבות בכל מדינה שנוסעים אליה ולא להתנשא מעליה. המקומיים בוחנים כיצד אתה משיב והאם מכבדים את המנהגים שלהם. היות ומנהג של הנאה מנשים מקומיות נחשב במדינות מסוימות כ"שובר את הקרח" ,חיוני לשתף עימו פעולה.

חשוב לדעת לקבל מתנות ולא לסרב להן – יש לכבד את הלקוח ואין לפגוע בו ולכן בכל מדינה יש ללמוד את כללי הענקת המתנות ולקבלן. ישנן מדינות בהם נשים היא מתנה נפוצה ומטעמי נימוס אין לסרב לה לכן.

הנסיעות לחו"ל גורמות לך להרגיש חי, העבודה כרוכה בהמון אדרנלין וישנה איזו שהיא לגיטימציה לבריחה ממחויבויות – "אין ילדים על הראש, אין אישה, המרחק מטשטש את הגבולות. אין מי שרואה אותך." "אתה מבלה בערבים בהופעות, מועדונים, מסעדות, הולך להופעות מיוחדות שאין בארץ". "אתה יורד לבר, מתחיל לחיות, וזה מה שנותן לך את ההנאה שבנסיעה."

לא מעט מן המתמידים בעבודה בחו"ל הם אנשים שבמקורם הם אוהבי אקשן – "העבודה קשה. מי שיכול להחזיק בה מעמד הם אנשים שמחפשים אקשן, כיף, טיסות, את החיים הטובים אנשים תזזיתיים ואנרגטיים."

העבודה קשה ושוחקת ומחייבת התפרקות – "היות והעבודה בפועל קשה ושוחקת והיות ועבדת כל היום בקצב רצחני מסביב לשעון כדי להכין חומרים ומצגות -אתה זקוק להתפרקות וגם מגיע לך".

יש בנסיעות הללו תחושת בדידות רבה – 41 אחוזים מן הנחקרים ציינו את תחושת הבדידות, כאשר הבגידות יכולות להוות סוג של פתרון: "אין דבר מדכא יותר מסופשבוע לבד בבית מלון .היו לי שתי טיסות ללאס וגאס. בפעם הראשונה יצאתי למסעדה מחוץ למלון. בפעם השנייה לא יצאתי בערבים מהמלון. ראיתי קצת טלוויזיה וחיכיתי שהלילה יעבור… אבל בפעם השלישית…"

לעיתים הכניעה לפיתויים קשורה בקושי זוגי שהיה ברקע – "זה לא מובן מאליו שהזוגיות תישמר במצבים כאלה וחשוב לכן לעבוד עליה. אם הזוגיות בעייתית מלכתחילה, נסיעות עסקים עלולות לפרק אותה". "שאלת האמון עולה לעתים קרובות: אשתך לא תמיד יודעת היכן אתה ומה אתה עושה, והפנטזיות עובדות שעות נוספות. לפעמים אני נוסע עם נשים ממקום העבודה, ואחרי שאנחנו חוזרים אנחנו ממשיכים לעבוד יחד על הפרויקט, וזה לא פשוט."

אז מה עושים?

כמו תמיד, תקשורת פתוחה בין בני הזוג היא חשובה במיוחד בנושא. טאטוא הנושא "מתחת לשטיח" עלול לעורר חרדה וחשדנות בקרב בן/בת הזוג שנשאר בארץ, באופן שמרחיק בין בני הזוג. לפיכך רצוי לשוחח על הפיתויים שקיימים ועל הקושי להתמודד עמם. ביחד קל יותר לייצר אמצעים לעמוד בפני הפיתויים ולהגביר את האמון ביניכם.

יש לזכור, כי אצל רוב הזוגות הנשואים, שמירה על זוגיות יציבה הינה חשובה לטווח ארוך הרבה יותר מאשר כניעה לפיתויים זמניים. כאשר הנכם עומדים בפני פיתוי, זכרו את המחיר וההשלכות שעלולים להתלוות לכך!

צרפו את בן/בת הזוג לנסיעות מדי פעם בפעם. כאשר בני הזוג רואים בדיוק במה כרוכה העבודה הם עשויים להבין שתחושת החשש וחוסר האמון הייתה למעשה אך פנטזיה ללא בסיס.

הקפידו על תקשורת יומיומית עם בן/בת הזוג במהלך הנסיעות. כך ניתן לשמר את האינטימיות בזוגיות על אף המרחק, על מנת שלא ליצור נתק וריחוק.

זכרו, כי גם אם בתרבויות שונות מקובל ליהנות מנשים מקומיות, אין זה הכרחי על מנת לסגור עסקה חשובה. סירוב מנומס עושה את העבודה ומתקבל בהבנה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *