רילוקיישן לאיטליה- המשפחה חשובה אך הילודה מאד נמוכה באיטליה

רילוקיישן לאיטליה- המשפחה חשובה אך הילודה מאד נמוכה באיטליה

לחיי המשפחה חשיבות מרכזית. המוטו הוא המשפחה במקום הראשון והיא מבטאת את הצורך של המשפחה להגן זו על זו. עם זאת למרות כבוד רב למשפחה, מוסד המשפחה עבר שינוי במיוחד במה שקשור בילודה:

כך טוען מוצב ברילוקיישן לאיטליה: "הילדים של היום לא ממהרים להרחיב את המשפחה וחיים עם ההורים גם בגיל 40"

"הם יעצרו אישה עם ילד ברחוב ויחבקו ויגידו כמה הוא חמוד אך הם עצמם לא עושים ילדים כלל, בגלל המצב הכלכלי, כי אי אפשר לצאת לחופשות… וכן הלאה…"

וכך מספר המוצב ברילוקיישן לאיטליה: "אם יש בני זוג קרי חברים שאינם נשואים, אז או שכל אחד מהם גר בנפרד אצל הוריו או שהם שוכרים ביחד דירה מאד קטנה, חיים בה ואינם עושים ילדים"

"אם שיעורי הילודה ימשיכו לרדת לא יהיו לנו יותר איטלקים. באיטליה 8.0 אחוז ילודה ו-20.2 אחוז הזדקנות כלומר שיעור בני 65 ויותר באוכלוסייה. בישראל לשם השוואה 19.5 ילודה לעומת 9.9 הזדקנות" (דה מרקר 18.1.11)

"המשפחה אמנם נחשבת לחשובה מאד אבל בעיקר האימא היא זו שחשובה. האימא או ה"מאמא" היא עמוד התווך"

מבספרת מוצבת נוספת לרילוקיישן באיטליה: "יש הבדל בין הדרום לאזורים אחרים באיטליה. כמו ברומא למשל שם הרבה מאד בני 40 שאינם נשואים ומתגוררים עם ההורים בטענה שאין להם כסף. בדרום איטליה ניתן למצוא משפחות – רבות מהן עם שלושה ילדים"

גם הנשים עובדות היום. משפחות מתנתקות ממגורים עם המשפחה המורחבת ועוברות לגור בהתאם למקום העבודה, והילדים כבר לא תמיד בוחרים לעבוד בעסק המשפחתי. המשפחה מצטמצמת. אבל היא עדין מקור גדול לביטחון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *