רילוקיישן להולנד, נסיעות עסקים, נסיעות עבודה לחו"ל: על תפיסה מול מציאות ביחס כלפי זרים

רילוקיישן להולנד, נסיעות עסקים, נסיעות עבודה לחו"ל: על תפיסה מול מציאות ביחס כלפי זרים

ישנם מוצבים ברילוקיישן להולנד המציינים כי קיימת בהולנד תפיסה מוצהרת לפיה יש לנהוג בסובלנות כלפי אמונות והרגלים של מהגרים, וכי התנהגות זרה היא נסבלת כל עוד היא מתקיימת במרחב הפרטי. יתרה מזאת, כל עבודה וכל מקצוע מכבדים את בעליהם כמו בדוגמאות הבאות:.

"על פי הערכות, חיים בהולנד כ-25­-30 אלף יהודים, ועוד כ-20 אלף ישראלים, המרוכזים בעיקר באמסטרדם ובהאג. משפחות ישראליות ברילוקיישן להולנד אוהבות לגור ליד בתי ספר בינלאומיים, בפרברי הערים הגדולות. הקהילה היהודית מורכבת מקבוצת יהודים חילונים, קבוצה קטנה של חרדים, ועוד קבוצה משמעותית של יהודים ליברלים כדוגמת הרפורמים בארצות הברית.

"הישראלים מתחלקים לשתי קבוצות, בעיני המקומיים: הטובים הם מי שהגיעו לרילוקיישן להולנד בחברות הייטק או בעלי מקצועות חופשיים, והרעים הם סוחרי סמים, סרסורים ואנשי מאפיה"

דה מרקר, 20.4.14

"3 מיליון מתוך 17 מיליון תושבי הולנד הם מהגרים: כחצי מיליון מרוקנים, חצי מיליון טורקים, אנשי המושבות לשעבר (סורינאם והאנטילים) ומזרח אירופאים. אף שהטורקים והמרוקאים הגיעו כבר בשנות השישים, אז נדרשו בהולנד ידיים עובדות, הדור השלישי עדיין מתקשה להתאקלם.

"המהגרים הם השכבה הסוציו־אקונומית החלשה ביותר. רמת ההשכלה בקרבם נמוכה יחסית, רמת האבטלה גבוהה, והם מהווים כ-50% מהאסירים בבתי הכלא, בין היתר, משום שבמשך שנים הממשלה העדיפה להתעלם מהבעיה. במקביל, האסלאם בולט יותר והמצב הכלכלי הידרדר, מה שהרים את קרנה של מפלגת הימין הקיצוני. ולמרות זאת, המפלגה נחלשה בבחירות האחרונות, וקיבלה רק 15 מושבים בפרלמנט לעומת 24 בפרלמנט הקודם. בשנים האחרונות הודק הפיקוח על ההגירה, שמתאפשרת כיום רק לצורך איחוד משפחות או נישואים."

דה מרקר, 20.4.14

מסכם מוצב ברילוקיישן להולנד וטוען:

"לדעתי לא קיים אצלם הבדל בין הגזעים, הם בוחנים אותך כאדם."

עם זאת, ישנן עדויות של מוצבים ברילוקיישן להולנד על פער בין התפיסה המוצהרת לזו שקיימת בפועל.

"הממשלה והמגזר העסקי מפגינים קרירות פוליטית לישראל. בשנים האחרונות חלה שחיקה במעמדה של ישראל על רקע היחסים עם הפלסטינאים."

דה מרקר, 11.8.09

מוצבים ברילוקיישן להולנד מספרים:

"הם לא אוהבים לעבוד אתנו, אנטישמים ממש."

"ההולנדים נחשבים הומנים, אולי בגלל סיפור אנה פרנק שמתגלגל לנו בראש, אבל הם לא."

"הם מתנשאים וגאוותנים."

"ההולנדים רואים עצמם נעלים מן הבלגים."

"הם לא סובלים את הגרמנים וזה מורגש בדרך שבה הם מדברים עליהם."

"מוסלמים רבים שהגיעו ממדינות כמו מרוקו וטורקיה חיים שם כבר שנים, וקיימת מידה מסוימת של גזענות אף שהיא מוכחשת."

"הם העם הכי גבוה בעולם וזה בולט מאוד. 1.80 מ' אצלם זה גובה רגיל. רבים מהם מתנשאים לגובה 1.90 מ' או 2 מ' והם גם מרגישים כך."

"המנצחת הגדולה של הבחירות הכלליות בהולנד היא מפלגת החירות הימנית הקיצונית המונהגת על-ידי חירט וילדרס. המפלגה עלתה מתשעה מנדטים ל-24. תגובתו של וילדרס: 'הארץ הצביעה בעד יותר ביטחון, הורדת הפשע, הפחתת ההגירה, ופחות אסלאם.'"

מעריב, 16.6.10

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *