רילוקיישן ומראה חיצוני

רילוקיישן ומראה חיצוני

מסתבר שמראה חיצוני מהווה גורם משפיע על הצלחת התפקוד של המוצב אף שאיש אינו מודה בזאת.

כמו-כן נמצא שיופי מערבי יכול לפתוח דלתות  במדינות אסיאתיות.

"אני תוהה אם אכן קיים קשר בין התפקידים שהמוצבים ממלאים לבין המראה הטוב שלהם." (מנכ"ל של חברה בין-לאומית)

"מראה חיצוני הוא גורם מכריע בבחירה. זאת למרות שאף גבר האחראי על הבחירה לא יודה בכך." (מוצבת אמריקנית בפיליפינים)

התפיסה "מה שיפה הוא טוב", יוצאת מנקודת הנחה שאנשים בעלי הופעה פיזית אטרקטיבית, הן גברים והן נשים, הם גם בעלי תכונות חברתיות טובות יותר ובעלי הצלחה מקצועית רבה יותר מאשר אנשים לא אטרקטיביים.

במחקר מסוים הוצגו קריטריונים לבחירת מוצבים, והנבדקים שהיו מנהלים בכירים ממדינות שונות, נתבקשו לדרג את הקריטריונים לבחירה על-פי סדר חשיבות בעיניהם. המראה החיצוני דורג במקום האחרון, והמסקנה המתבקשת מכך היא שקריטריון זה הוא חסר משמעות בעיני האחראים על בחירת המוצב.

אולם מסתבר שלא תמיד כך הדבר. מחקרים מראים שקיימות משרות שבהן ישנה חשיבות גבוהה למראה החיצוני גם לגברים, אך בעיקר לנשים וכי המראה החיצוני הוא גורם בלתי-פורמאלי בבחירת הנשים המוצבות. במחקר נמצא כי ליופי יש השפעה רבה וכי קיימת אפליה כנגד בחירת נשים בלתי-מושכות לתפקיד, אף שאין מודים בזאת. ממצא זה מתיישב עם מחקר נוסף שבו רואיינו מנהלות מוצבות ומסתבר שכמעט לכולן היה מראה חיצוני מרשים.

תופעה מיוחדת קשורה בהבדל הביולוגי שבין נשים לבנות לנשים אסיאתיות. גברים יפנים למשל יכבדו אישה מערבית בעלת מראה מרשים מתוך ידיעה כי אם נבחרה לתפקיד סימן שהיא מוכשרת ואחת מהנשים המרשימות בחברה. יופי מערבי יכול על-כן, לטענת החוקרים, לפתוח דלתות באסיה, במיוחד אם מדובר בנשים שהן גם יפות וגם בעלות אישיות מוצלחת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *