רילוקיישן לאוקראינה- קשרים, שוחד וביורוקרטיה באוקראינה

רילוקיישן לאוקראינה- קשרים, שוחד וביורוקרטיה באוקראינה

טוען מוצב לרילוקיישן לאוקראינה: "הפקידים ברוסיה ובאוקראינה הם אלופי הביורוקרטיה, ויש להם נהלים וחוקים לכל דבר. הם אלה שהמציאו את האבטלה הסמויה."

"יש שם עולם שלם שמתנהל על בסיס קשרים."

כך מספר מוצב אחר ברילוקיישן לאוקראינה: "אתה רואה אדם שמרוויח משכורת של 600 יורו בחודש נוהג במכונית ששווה 150 אלף דולר, עונד תכשיטים יקרים ומתלבש בחליפות יקרות. תרבות ה'מתחת לדלפק' דומיננטית מאוד ויש לה נגזרות. באוקראינה פועלות חברות מימון חוץ-בנקאי המעניקות הלוואות בסכומים נמוכים. יכולת ההחזר של הלווים אינה נבחנת על-פי תלוש השכר אלא על-פי רמת החיים. הלווים נדרשים למלא שאלון הכולל, בין השאר, פרטים כמו כתובת, מספר כלֵי רכב, סוג הרכב ופרמטרים נוספים המעידים על רמת ההכנסה של הלווה בפועל. בהתאם לכך נגזרת יכולתו הפיננסית לעמוד בהחזרים."

ומספר מוצב נוסף לרילוקיישן לאוקראינה: "היחסים ברוסיה ובאוקראינה מושתתים על קשרים, ואיש לא ידבר אתך אם אינו מכיר אותך דרך גורם נוסף. בישראל, למשל, אתה יכול לפתוח עשר מסעדות ברחוב אחד וכולן יהיו מלאות. שם, לעומת זאת, אם תפתח מסעדה מבלי לקבל אישור מהגורם השולט בשכונה, היא תיסגר מהר מאוד."

"חברה ישראלית סיימה לפני שנה וחצי להקים פרויקט מגורים בקייב, בירת אוקראינה. כל אישור או חיבור תשתיות דרש הפעלה של מאכער. לדוגמה, אם אתה מבקש לחבר את הפרויקט לרשת החשמל, יש לך שתי אפשרויות: פרוצדורה ארוכה שבמהלכה יחפשו אצלך ליקויים וגם ימצאו או הדרך הקצרה. במקרה הישראלי, בתוך יממה הפרויקט חובר לרשת החשמל." (דה מרקר, 8.12.11)

"בקייב, כמו ברוסיה, הרבה מאוד כסף מסתובב כתוצאה מן השחיתות ואפשר לראות אנשים עשירים מאוד."

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *