ספר חדש! דן ושלג עוברים לארץ אחרת מאת: אורית וגמן-רוזי

ספר חדש! דן ושלג עוברים לארץ אחרת מאת: אורית וגמן-רוזי

ספר ילדים המלווה את הכנת הילד לקראת היציאה לחו"ל

הורים לילדים בגיל הרך לקראת יציאה לרילוקיישן בחו"ל מתמודדים עם אתגרים רבים, הנובעים בעיקר מהקושי של הילד להבין את תהליך המעבר על המשמעויות השונות שלו.

דברים הברורים להורה או לילד בוגר יותר, בדרך כלל אינם ברורים לילד בגיל הרך. ילד בגיל זה עשוי לשאול שאלות כגון: מה קרה לבית שלנו? לאן עוברים החפצים שלנו מהבית? הצעצועים? איך יהיה בגן החדש?

תחושת חוסר וודאות זו עלולה לעורר בקרב הילדים חששות, דבר שעלול להגביר את עוצמתן של תגובות הילדים למצב (בכי, הרטבה, דיווח על כאבים, היצמדות להורה ועוד).

מכאן שלהורה תפקיד משמעותי מאד בתיווך המצב החדש ובמתן הסבר. לאור צורך זה של ההורים, כתבתי ספר העונה על כך ומהווה כלי בידי ההורים אשר יסייע להם בתיווך תהליך המעבר לילדיהם.

הספר מתאר ילד העובר לחו"ל עם משפחתו, וקריאת הספר מלווה את הילד לאורך כל שלבי המעבר, החל מקבלת הבשורה אודות הנסיעה, השאלות והחששות שעולים ותשובות ההורים לחששות אלה, הפרידה מהמקום המוכר, מהבית, מהגן, האריזה, הטיסה וההגעה לבית החדש ולגן החדש.

התהליך כולו מואר באור חיובי, דבר המסייע להורה לקדם תחושה חיובית לקראת היציאה, תחושה שהיא משמעותית אף להסתגלות במקום החדש.

הספר כולל דף הסבר להורים, המציג את הדרכים לשיח עם הילד לצד קריאת הסיפור.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *