רילוקיישן לארה"ב- על נדיבות אנושית

רילוקיישן לארה"ב- על נדיבות אנושית

"במשך שנים היה קיים מיתוס שידוע לכל מי שיוצא לרילוקיישן בארה"ב ,שבשעת צרה אף אחד לא יעזור לך. אם ישדדו אותך וידקרו אותך ברחוב, אנשים ימשיכו ללכת הלאה וישאירו אותך לדמם למוות. אבל מתברר שזה לא מדויק."

"שלושה גברים ניסו לעצור אדם שקילל שתי נשים צעירות ברכבת בפורטלנד בגלל שנראו לו מוסלמיות. הם החלו להיאבק, כשבשלב מסוים הוא שלף סכין ודקר אותם. שניים מהם מתו מפצעיהם." (Nana10 27.5.17)

"אולי לא ידוע למי שיוצא לרילוקיישן לארה"ב, אבל לצד החומריות האמריקנית והאינדיבידואליזם, יש להם נטייה לאלטרואיזם – תוכניות לסיוע חוץ, עזרה לפליטים, תוכנית מרשל (התוכנית האמריקנית לשיקום אירופה לאחר מלחמת העולם השנייה), תמיכה במטרות טובות, ועזרה לשכנים בצרה."

האמריקנים נוטים לתרום כספים רבים בעידוד חוקי המס הפדרליים אשר מאפשרים לפרטים ולארגונים להקטין את שיעורי המס באמצעות תרומות. תרומות רבות מגיעות מאנשים פרטיים.

ההערכה היא כי יותר מ-90 מיליון אמריקנים מעורבים בפעילות התנדבותית כלשהי, החל בסיוע בבתי תמחוי, דרך שיפוץ בתים למשפחות קשות יום, ועד שמירה על הסביבה. כמו כן, ארגונים רבים מעניקים חסות ועוזרים באופן קבוע ליישם פעילויות שנתיות כחלק ממסע גיוס כספים, בעבור מגוון רחב של מוסדות צדקה קהילתיים, מקומיים ובינלאומיים. האמריקנים מתייחסים לכך כחובה אזרחית, ומקומות עבודה רבים מעודדים את עובדיהם לתרום לקהילה במקום מגוריהם.

בזירה הבינלאומית, כוחות השלום של ארצות הברית הם סמל לתרומה האמריקנית לטובת הקהילה הבינלאומית. האמריקנים מאמינים כי פעילות התנדבותית במצבי אסון, חשובים לחיי הפרט והקהילה. מאפיין תרבותי זה נוצר כבר בראשיתה של ההיסטוריה האמריקנית, כאשר התושבים שעברו מערבה היו תלויים זה בזה לצורכי הישרדות. ערך תרבותי זה מעודד את הפרט להתעלות מעל האינטרסים הצרים שלו לטובת קידום רווחתם של אחרים.

אותה אחדות בעת צרה משתקפת בשני ביטויים המוטבעים משני צדיו של כל מטבע אמריקני. האחד הוא הביטוי הידוע, "באל נשים מבטחנו" והביטוי האחר בלטינית התווסף שש שנים לאחר הכרזת העצמאות של ארצות הברית (1782): E pluribus unum שפירושו, מתוך רבים אחד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *