רילוקיישן למקסיקו נסיעות עסקים- מרבית העסקים הם משפחתיים

רילוקיישן למקסיקו נסיעות עסקים- מרבית העסקים הם משפחתיים

מוצב ברילוקיישן למקסיקו מספר כי שמע מן המקומי את המשפט הבא: "אנחנו לטינים ואיננו מאמינים באף אחד."

היוצאים לרילוקיישן למקסיקו או לנסיעות עסקים מגלים כי מרבית החברות המקסיקניות נמצאות עדיין בבעלות ובשליטה משפחתית. מעריכים כי כ-90% מהעסקים במקסיקו הם grupos – עסקים הפועלים בבעלות משפחתית מזה דורות. יותר ממחצית מהמניות הנסחרות בשוק ההון המקסיקני הן של חברות שנשלטות בידי משפחת קרלוס סלים, המייצרת כ-7% מהתמ"ג במקסיקו. עד 2015, היה אבי המשפחה, קרלוס סלים, האדם השני העשיר בעולם אחרי ביל גייטס.

ההפרטה של תאגידים ממשלתיים איפשרה גם לעסקים משפחתיים להרחיב בצורה ניכרת את היקף אחזקותיהם במחירי מציאה. רבים מהם עושים שימוש נרחב ביועצים לשפר את התחרותיות שלהם, להתחבר לרשתות ייצור או להשתמש בנישות שוק בכלכלה המקומית. ה-grupos הם בין הממסדים החזקים והמשפיעים בכלכלה ובפוליטיקה של מקסיקו.

מעניין לדעת למוצבים ברילוקיישן למקסיקו או בנסיעות עסקים כי מאחורי העסקים המשפחתיים עומדת התפיסה המקומית כי הסביבה העסקית מושחתת, ולכן הסביבה המשפחתית היא המקום הבטוח ביותר לעבוד ולהשקיע בו. מקסיקנים רבים שומרים על הון פיננסי למשפחתם, משתמשים בהשפעה המשפחתית ליצירת שיתופי פעולה עסקיים, ובוחרים בחברי משפחה כשותפים, עובדים ו/או חברים במועצות המנהלים.

פרט לתחושת היציבות שמעניקים העסקים המשפחתיים, הם אינם נדרשים לדווח בכל רבעון לבעלי האחזקות, גדלים באטיות אך ביציבות, מחוברים לשווקים המקומיים, מודעים לטעמו של הקהל המקומי, ואחרי שהתמקצעו והצליחו הם מתרחבים לשווקים מעבר לים. בתי הספר למנהל עסקים מציעים קורסים שמתמקדים בבעיות ובאתגרים שמציבים עסקים משפחתיים, לטובת הדור הצעיר.

המבנה המשפחתי המסורתי הוא גם המודל הבסיסי לארגונים משפחתיים בעלי מבנה היררכי מובהק. כך למשל, סיפור מעניין למוצב ברילוקיישן למקסיקו הוא על ארגון מסורתי קטן במקסיקו סיטי, המייצר ומשווק משחקי קופסה לילדים, מונה כ-60 עובדים, ונמצא בבעלותו של אב המשפחה בן ה-89. אף שזה אינו מסוגל עוד להגיע למשרד מדי יום בשל בריאותו הרופפת, הוא מקבל עדיין החלטות מהחלטות שונות, בנושאים כמו העלאות שכר, קווי ייצור ואפילו בחירת צבע לצביעת המשרדים. מצב זה מתקיים על אף שבנו, המנהל את המשרד בפועל, הוא אדם כשיר לחלוטין בשנות השישים לחייו, שעובד בעסק המשפחתי מאז היותו בן 12.

חשוב לדעת ליוצאים לרילוקיישן למקסיקו או לנסיעות עסקים שעם זאת: המגמות העסקיות במקסיקו משתנות, ובשנים האחרונות נעשים ניסיונות למנוע מצבים שבהם בעלות עסקית מרוכזת בידי משפחה אחת, ואף ניסיונות להפריד בין בעלות לניהול חברה.

על אף הפופולריות של מודל הבעלות המשפחתית, חברות רבות המבוססות על מודלים אחרים, עלו על המודל המשפחתי בביצועיהן בשנים האחרונות. מחקר שנערך על ידי חברת מקינזי מצביע על ירידה ברווחים מ-71% ל-57%, בקרב חברות שנמצאות בשליטה משפחתית. זאת מכיוון שעסקים משפחתיים נוהגים ביתר זהירות, וקיימת בהם נטייה לסכסוכים רבים יותר בהשוואה לעסקים אחרים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *