רילוקיישן לאירלנד- מעמד הנשים באירלנד

רילוקיישן לאירלנד- מעמד הנשים באירלנד

מספר שוהה ברילוקיישן לארילנד: "הבולים ושטרות הכסף מציגים באופן גורף דמויות גבריות. ייצוגן של נשים כתורמות להתפתחות המדינה היא מועטה."

החברה האירית היא חברה גברית במקורה, וחלוקת התפקידים בין הנשים והגברים הייתה במשך שנים רבות ברורה מאוד. בחוקה האירית קיימים סעיפים שמדגישים את חשיבות "החיים בבית" של האישה ומעודדים אימהות שלא לצאת לעבודה, כדי שיוכלו למלא את חובותיהן הביתיות. בשנת 2018 הציע הממשלה לקיים משאל עם לביטול הסעיפים הללו, כמו גם לביטול ההגבלות הנוקשות על הפלות הקיימות במדינה.

עם זאת, ההצטרפות לאיחוד האירופי הביאה למתן הזדמנויות שוות לנשים ולהרחבת השתתפותן בכוח העבודה עד לשיעור גבוה בין מדינות ה-OECD. כיום, האירים פתוחים יותר ונשים מחזיקות בתפקידים פוליטיים ובעמדות ניהוליות (שתי נשים כבר הפכו לראשי מדינה אחת מהן היא מארי מקאליז שהיתה נשיאה בין השנים 1997 – 2011).

אף-על-פי-כן, במגזרים מסוימים, מאמתים גם שוהים ברילוקיישן לאירלנד, שיעור הנשים נותר נמוך בקרב דרגי ההנהלה הבכירה. בסקר שנערך לפני כעשור נמצא כי נשים מהוות 2% בלבד מההנהלה הבכירה בקרב 100 החברות האיריות המובילות, כיום זה כבר קצת יותר. הממצאים הללו מעידים על כך שהמדינה התקדמה בהשגת שוויוניות מגדרית אך יש עוד כברת דרך. בתחילת העשור שני של המאה ה-21 נקלעה אירלנד למצב כלכלי קשה, אשר גרם לצעירים להגירה החוצה מן המדינה, ביניהם הייתה גם עזיבה מסיבית של נשים צעירות את המדינה. לדוגמה מספר הנשים הצעירות בדבלין בשנת 2011 ירד מ-42 אלף ל-35.4 אלף בעקבות הגירה זו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *