רילוקיישן לגרמניה – מאפייני המנהל הגרמני

רילוקיישן לגרמניה – מאפייני המנהל הגרמני

"מנהל טוב בגרמניה הוא מנהל שיש לו תוכנית סדורה והוא מגיע למקסימום רווחים. פחות חשוב להם להיות מובילי שוק וחדשניים."

"המנהלים הגרמנים מטמיעים את אחד ממאפייני התרבות הדומיננטיים שלהם – הנטייה לשלמות – במנהלה ובבירוקרטיה, וגם באספקטים הטכנולוגיים וההנדסיים."

סגנון הניהול בארגונים הגרמניים מתאפיין במוכוונות כלפי משימות, ישירוּת וקורקטיות, בהשוואה למדינות אחרות. נראה כי ביצוע המשימה, מיזעור טעויות, והשגת סטנדרטים גבוהים, חשובים יותר בעבודה מאשר התייחסות בינאישית. בהתאם לכך נגזרים גם מאפייניו של המנהל האידיאלי:

רילוקיישן לגרמניה – מיומנות טכנית קודמת לכל

"ההיררכיה נובעת לרוב מרמה טכנולוגית גבוהה יותר של המנהלים בהשוואה לעובדים."

המנהלים הגרמנים הם לפני הכל אנשי מקצוע טכניים ומוכשרים בתחומם שנבחרו לתפקיד בזכות הידע והמומחיות שלהם, ופחות בגלל שאיפתם לניהול או תואר MBA. רבים מהם הם בעלי השכלה גבוהה אמנם ובדרך-כלל מבתי הספר הטובים ביותר, אבל חשוב הוא שהם למדו במסגרת התואר הראשון את התחום הטכני, ושילבו את התואר המקצועי יחד עם לימודי ניהול. גם בקרב מנהלים בדרג הביניים קיימת חשיבות בראש ובראשונה ליכולת הטכנית המקצועית, והיא זו שמשפיעה על קידומו. הערכת עובדים נקבעת גם היא על-פי מיומנויות טכניות ופונקציונליות.

רילוקיישן לגרמניה – השלמת משימות וביצועים חשובים יותר מתקשורת בינאישית

"מדובר בתרבות גברית ששמה דגש על עשייה, הגשמת משימות והישגיות."

המנהיגות הגרמנית מדורגת נמוך יחסית למדינות אחרות במכוונות אנושית כלפי העובדים. המנהלים הגרמנים דורשים משמעת וציות, הם מפעילים שיטות פיקוח, מפגינים מעורבות בפרטים, ומקבלים אחריות אישית לביצועים. מילת המפתח בניהול מסוג זה היא השגה של מטרה משותפת ברמת הארגון.

רילוקיישן לגרמניה – שיתוף עובדים הוא מרכיב חשוב בניהול

מנהלים נוטים לשתף את העובדים בהחלטות המתקבלות בארגון ולתת מקום רב לשיקול הדעת שלהם מתוך התפיסה שניהול צריך להתבצע דרך הסכמה משותפת בין העובדים להנהלה. כלי זה נחשב אמצעי יעיל להשגת מטרות הארגון והפרט כאחד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *