רילוקיישן לברזיל- "יהיה בסדר" והאלתור הברזילאי

רילוקיישן לברזיל- "יהיה בסדר" והאלתור הברזילאי

נתון מעניין ליוצאים לרילוקיישן לברזיל, שהיא ידועה בגישת האלתור שלה וברשלנות שהביאה לאסונות רבים, בהעדר אכיפה מספקת של חוקים ובפיקוח אקראי על ליקויים. בין האסונות הרבים ניתן למנות לדוגמה את הצפות ומפלות הבוץ ב-2011 בה נהרגו יותר מ-900 בני אדם, וזאת בשל בניה זולה בהרים תלולים המועדים לסכנה.

העדר אכיפה מצד הרשויות של תקנות בטיחות שגבו חיי אדם התרחשה גם בשריפת ענק שפרצה ב-2013 במועדון לילה עם יציאת חירום אחת, שבה נספו 231 איש.

דוגמה אחרת לטובת היוצאים לרילוקיישן לברזיל, היא קריסה של שלושה רבי קומות ב-2012 במרכז ריו דה ז'נרו כמו גם התמוטטות של יציע כדורגל בעיר סלבדור ב-2007 שבה נהרגו שמונה בני אדם ונפצעו 40. ידועות גם תאונות רבות באתרי בנייה שלא זכו לפיקוח מסודר; כבישים רעועים ותרבות ארוכת שנים של אי-ציות לחוק, שמעלים את שיעור תאונות הדרכים.

האלתור הברזילי עורר גם חששות כבדים בקרב רבים לפני פתיחת משחקי המונדיאל ב-2014, אם כי בסיכומו של דבר האירועים התנהלו כשורה:

"ההכנות למונדיאל מעידות על גישת האלתור שברזיל ידועה בה, וכשבועיים לפני המשחקים המארגנים נאבקים עדיין עם סחבת ביורוקרטית ועם עימותים בין רשויות עירוניות, מקומיות וארציות. מזכ"ל פיפ"א, ג'רום ואלקה, תיאר את עבודתו מול הרשויות בברזיל כ'גיהנום'. שמונה פועלי בניין נהרגו בתאונות עבודה. פיפ"א מתעקשת שהאצטדיונים יהיו מוכנים כשהאוהדים יתחילו לזרום, ואולם העיכובים לא הותירו די זמן לבחון את ציוד התקשורת, והחשש הוא ששידורי הטלוויזיה והרדיו יהיו משובשים." (דה מרקר, 29.5.14)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *