רילוקיישן להודו- חשיבות המשפחה והחברים

רילוקיישן להודו- חשיבות המשפחה והחברים

כותב מוצב ברילוקיישן להודו: "גם אם תגיע לחבר הודי בשלוש לפנות בוקר, הוא יושיט לך מייד כל עזרה שאתה זקוק לה".

מוצבים ברילוקיישן להודו מספרים שערכים הנוגעים למשפחה ולחברים הם בעלי משמעות גדולה לעין ארוך מאשר במערב. המשפחה היא עדיין אחת היחידות הבסיסיות בחברה ההודית, ומקובל שבני המשפחה המורחבת מתגוררים יחד.
התפישה של משפחה מלוכדת שבמסגרתה שני דורות חיים תחת קורת גג אחת, נחלשה מזה זמן מה, אך נראה שהיום היא זוכה לתחייה מחודשת דווקא באזורים העירוניים. יותר ויותר נשים עירוניות עובדות מחוץ לבית, והסבים והסבתות מסייעים לילדיהם בטיפול בנכדים ובעזרה בבית, כדי שיוכלו לצאת לעבודה.
בוגרים לא נשואים מתגוררים בדרך-כלל עם הוריהם, וההסדר של "המשפחה המלוכדת" נשמר, לעתים קרובות, גם לאחר נישואי הילדים. בכמה ערים גדולות זהו כורח כלכלי, משום שקשה להשיג דיור בעלות סבירה. בבית-אב משותף שכזה מבשלים את הארוחות במטבח המשותף ואוכלים יחד. כאשר חברים ועמיתים לעבודה יוצאים לאכול הם חולקים את אותם כלי אוכל. מקובל למדי שבני המשפחה המבוגרים מארגנים נישואים לצעירים, גם כאשר האחרונים עצמאים מבחינה מקצועית וכלכלית.
בעתות מצוקה ומשברים אישיים, נהוג לפנות בבקשת עזרה לבני משפחה ולחברים. תפקידו המסורתי של חבר הוא "לחוש" בצרכיו של חברו ולסייע לו, ושיחה גלוית לב היא ביטוי לחברות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *