רילוקיישן לדנמרק- דאגה לסביבה

רילוקיישן לדנמרק- דאגה לסביבה

מוצבים ברילוקיישן לדנמרק לומדים במהרה כי הדנים מקפידים על סביבה ירוקה ומפרידים אשפה בקנאות. בנקודות איסוף האשפה המקומיות הנקראות "תחנות מיחזור" מצויים, בדרך-כלל, גם מכלים לאיסוף פריטים מיד שנייה. מרבית הבקבוקים נמכרים עם פיקדון אשר מוחזר לקונה עם השבת הבקבוקים. פעולה זו נתקלה בהתנגדות של האיחוד האירופי שראה בה אפליה לרעה של משקאות מיובאים. אולם הדנים טענו שהסביבה חשובה להם יותר מאשר חוק התחרות האירופי.

הדנים , כך מספרים מוצבים ברילוקיישן לדנמרק, מטהרים את מי הביוב וקונסים את כל מי שמלכלך או מזהם את מי הים והחופים. בנוסף, הם המובילים בעולם בשימוש בכימיקלים שאינם פוגעים בשכבת האוזון, בפלסטיקים מתכלים ובאריזות מינימליות.

כמה מתחנות הכוח הדניות פועלות באמצעות זבל מינרלי. השימוש באנרגיה סולרית ובתחנות רוח זוכה אף הוא לעידוד באמצעות מענקים ממשלתיים.

הצרכנים הדנים גאים בהחרמתם של חברות הנפט, יצרני יין ובשר, אולם הפרווה היא נושא אחר מבחינתם. גם בשנים של חורף מתון יחסית, נשים רבות ברחובות דנמרק לובשות מעילים מעור של כלב ים. אחד ההסברים לכך הוא שהנשים עוזרות לשמר את עבודת האמנות המסורתית שמהווה את הבסיס לכלכלת הילידים של גרינלנד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *