רילוקיישן לקוסטה ריקה, נסיעות עסקים – על הממשל במדינה

רילוקיישן לקוסטה ריקה, נסיעות עסקים – על הממשל במדינה

"קוסטה ריקה מתאפיינת במשטר דמוקרטי יציב בין מדינות אמריקה התיכונה."

קוסטה ריקה היא הדמוקרטיה היציבה ביותר באמריקה הלטינית. דגם המשטר במדינה הוא רפובליקה רב-מפלגתית נשיאותית. בראש המדינה עומד נשיא הנבחר בבחירות ישירות אחת לארבע שנים ומרכז בידיו את סמכויות הביצוע. הנשיא מכהן הן כראש המדינה והן כראש הממשלה, ויש לו שני סגנים. בשנת 2003 הוכנס תיקון לחוקה המאפשר לנשיא המכהן להיבחר לתקופת כהונה שנייה.

החקיקה בקוסטה ריקה מתבצעת במוסד האספה המחוקקת המונה 57 חברים הנבחרים בבחירות ישירות אחת לארבע שנים. החוקה משנת 1969 מגבילה את נציגי העם הנבחרים לכהונה אחת בלבד.

מערכת בתי המשפט מחולקת לארבע יחידות משנה – בתי משפט חוקתיים, בתי משפט פליליים, בתי משפט לתביעות אזרחיות ובתי משפט לענייני מסחר – והשופטים נבחרים לכהונה של שמונה שנים. זרוע רביעית של הממשלה היא בית הדין העליון לבחירות, שתפקידו לפקח על תהליך הבחירות.

בשנת 2010 נבחרה לראשונה אישה כנשיאת קוסטה ריקה:

"המועמדת של מפלגת השלטון בבחירות לנשיאות, לאורה צ'ינצ'ילה, הכריזה על ניצחונה בתום ספירת רוב קולות הבוחרים והודתה ל'ארץ הדמוקרטית בעולם.' בנאום הניצחון שלה היא שילבה ידיים עם הבנקאי היהודי ליברמן, שצפוי לכהן כסגנה."

Ynet, 8.2.10

ובשנת 2014:

"ניצחון מוחץ למועמד השמאל לואיס גיירמו סוליס, שרץ לבדו לנשיאות קוסטה ריקה. לראשונה נבחר לנשיאות המדינה מועמד שאינו חבר באחת משתי המפלגות הגדולות."

Ynet, 7.4.14

אזרחי קוסטה ריקה מגלים מעורבות בחיים הפוליטיים, וגאים בממשלתם. אירועי הבחירות מלווים בחגיגות ובטקסים שנמשכים ימים רבים:

"יום החג הצבעוני והתוסס בקוסטה ריקה הוא יום הבחירות שמתקיים אחת לארבע שנים."

"12 השעות שבהן היו פתוחות הקלפיות, מ-6:00 בבוקר עד 18:00 בערב, היו מוקד לפסטיבלים ברחבי המדינה. מוזיקה וריקודים קיבלו את פני האזרחים שהגיעו לשלשל את פתקי הבוחר."

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *