רילוקיישן למקסיקו, נסיעות עסקים, נסיעות עבודה – הקהילה היהודית והישראלית העשירה במקסיקו

רילוקיישן למקסיקו, נסיעות עסקים, נסיעות עבודה – הקהילה היהודית והישראלית העשירה במקסיקו

"יש שם המון גופים ישראליים בתחומים שונים – תעשיות ביטחוניות, חשמל, נפט, אבטחה ותקשורת, חקלאות ועוד. מרבית הפעילות העסקית הישראלית מצויה במקסיקו סיטי."

"יש ישראלים רבים שעושים שם חיל. הם יודעים לזהות את החוסרים של השוק ולמלא אותם. מאוד קל שם – השוק ענק והביקוש גבוה."

הקהילה היהודית במקסיקו היא אחת הקהילות העשירות בעולם. על פי הערכות, כעשר משפחות מהקהילה מחזיקות נכסים בשווי של יותר ממיליארד דולר, ועוד כ-100 אנשי עסקים הם מיליונרים. עם זאת, הקהילה כוללת את בני כל המעמדות, ובהם עניים המקבלים סיוע נרחב.

ראשיתה של הקהילה היהודית בהתיישבות יהודי דמשק במקסיקו סיטי ב-1912, וכיום היא כוללת את יוצאי דמשק וחאלב, וכן קהילה אשכנזית וספרדית. הקהילה היהודית מונה כ-50 אלף איש, מתוכם כ-8,000 עד 10,000 ישראלים ברילוקיישן.

עשירי הקהילה נהנים משוויון זכויות והזדמנויות וטוענים כי אין אנטישמיות במדינה. מרכזי הקניות הגדולים במקסיקו נמצאים בבעלות יהודים, ורבים מן הרופאים, המדענים, האדריכלים ועורכי הדין הבולטים הם יהודים. יהודי הקהילה מעורבים פחות בפוליטיקה. עם זאת, דוד קורנפלד, עורך דין ובעל תואר דוקטור במינהל ציבורי, הוא כיום נציב המים והעבודות הציבוריות, במעמד הקרוב לזה של שר בממשלה.

"קל מאוד להתעשר שם. רוב הישראלים שהכרתי במקסיקו היו מבוססים מאוד, אבל הם לא נולדו עם כפית זהב בפה. הם הגיעו למקסיקו עם כמה עשרות דולרים בכיס, נשארו, התגלגלו ונעשו מיליונרים בזכות קצת חוצפה ישראלית. קל להתעשר במדינה גדולה כל כך. מספיק למשל לפתוח חנות בגדים בסנטרו של מקסיקו סיטי, שבו עוברים בערך מיליון איש ביום. גם אחוז אחד של קונים יהפוך אותך לאדם עשיר."

"יצא לי לבלות בעיקר עם אנשים עשירים במקסיקו. רובם היו ישראלים שגרו בווילות פאר במקסיקו סיטי והחזיקו דירות נופש באקפולקו ובקנקון וציים של כלי רכב עם נהגים ומאבטחים. ככה זה במקסיקו, העושר מאוד מוחצן. לכל בניין יש שומר, לכל בית יש מוצ'צ'ה (מין סוכנת בית), ובכל יציאה לפאב כולם בודקים איזה בקבוק יש לך על השולחן. קל מאוד להתרגל לסגנון החיים הזה, וקשה מאוד להתנתק ממנו."

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *