רילוקיישן לדנמרק, נסיעות עסקים – על נוהגי אכילה ואירוח

רילוקיישן לדנמרק, נסיעות עסקים – על נוהגי אכילה ואירוח

הדנים מעדיפים לאכול ארוחת בוקר בביתם ומקפידים על אכילת לחמניות טריות. ארוחות בוקר עסקיות אינן שכיחות.

ארוחות צהריים עסקיות אינן ארוכות ומתקיימות בדרך כלל כחצי שעה, בין השעות 12:00­-14:00.

במהלך יום העבודה נוהגים בדנמרק לאכול ארוחת צהריים קנויה או ארוחה בקופסה שהביאו מהבית, ובקבוק מים מינרליים דנים. ארוחת צהריים טיפוסית היא כריך שנקנה בדוכן כריכים ברחוב. הדנים נוהגים לאכול את הכריכים בסכין ובמזלג.

את הארוחה העיקרית הם אוכלים בין השעות 18:00­-20:00. ארוחת הערב כוללת לרוב אלכוהול – בירה או יין – ובשר.

אין לדבר על עסקים בעת הארוחה אלא אם כן המארח עושה זאת. נושאים טובים לשיחה הם: ספורט, התרבות הדנית או תרבות ארץ האם של האורח.

במהלך הארוחה מתקיים טקס הרמת כוסית המתנהל כך: הרמת הכוס, יצירת קשר עין עם אחד הנוכחים, הרמת הכוס לגובה הראש, המתנה לסועד נוסף שיצטרף, התבוננות בכל העמיתים לאירוע, הרמת הכוס עוד כמה סנטימטרים גבוה יותר, וברכת skål, טרם הלגימה מן הכוס. ואז בסדר הפוך: הכוס מורחקת מן הפה ומורמת אל על, כל הנוכחים מסתכלים סביב, מחייכים ומהנהנים בראשם, הכוס מונחת על השולחן, עד תחילתו של התהליך מחדש. כל סירוב להצטרף לטקס וללגום מן הכוס ייחשב כחוסר נימוס. הרמת הכוסית עשויה להיערך או בישיבה או בעמידה.

בניגוד לאירופאים אחרים, הדנים נוהגים לארח בביתם, והארוחה מתחילה מייד עם הגעת האורחים. קוקטיילים מוגשים רק לאחר הארוחה. לא נהוג לקום מן השולחן לפני המארח או לעזוב את הבית לפני הגשת המשקאות. ארוחת הערב עשויה לארוך כארבע שעות, ולכן בימות הקיץ היא עשויה להימשך עד אחת בלילה ולהסתיים בטיול רגלי בשכונה.

הדנים מחזיקים את המזלג ביד שמאל ואת הסכין ביד ימין. בסיום הארוחה הם מניחים את הסכין והמזלג זה לצד זה על הצלחת בכיוונים הפוכים.

טקס השולחן הקר – הקולינריה הדנית אינה טמונה במאכל מסוים אלא ברעיון ובביצוע של השולחן הקר. המצרכים הבסיסיים המרכיבים את השולחן כוללים: לחם, מאכלים ששמים על הלחם, ומוצרים נלווים ששמים עליהם. חשוב מאוד להקפיד על השילוב הנכון בין השלושה.

דג ההרינג פופולרי מאוד, וכן חסילונים עם מיונז על לחם לבן או עם רוטב חרדל על לחם קימל לבן. בנוסף, את המאכלים עצמם יש לאכול בסדר הנכון: תחילה יש לאכול הרינג טבול ברוטב, לאחר מכן הרינג אדום והרינג ברוטב קרי – כל אלו על לחם שיפון. בזמן הזה, הבירה מוגשת, לאחר מכן מוזגים snaps, ואז המארח/ת נושא/ת נאום ברכה.

בזמן הארוחה מוגשים כל העת מאכלים טריים נוספים ומשקאות אלכוהוליים. בין המנות האורחים אמורים להביע את הערכתם והוקרתם על האוכל. לבסוף, כולם קמים מהשולחן לשתות קפה, קוניאק ועוגות. שולחן קר שבו האורחים הם משתתפים פעילים בטקס המשותף הוא חלק חשוב במורשת הדנית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *