רילוקיישן לשוויץ , נסיעות עסקים-מעמד הנשים בשוויץ

רילוקיישן לשוויץ , נסיעות עסקים-מעמד הנשים בשוויץ

טוענת מוצבת ברילוקיישן לשוויץ: "קיימים עדיין הבדלי מעמדות בין המינים ואפליה נגד נשים."

ליוצאים לרילוקיישן לשוויץ או לנסיעות עסקים כדאי לדעת שלמרות קיומם של ערכים שווייצריים בסיסיים כמו חופש להחלטה עצמית, אוטונומיה, שוויון, ופערים נמוכים של סמכות וכוח, נראה שאלו לא השפיעו על חלוקה מגדרית שווה. הגברים מהווים את גרעין השליטה העיקרי וייצוגן של הנשים בתפקידים בכירים נמוך עדיין. ב-1995 נחקק החוק ליישום שוויון זכויות שנועד להגן על נשים מפני אפליה, בעיקר בתחום הכלכלי.

עוד כדאי לדעת ליוצאים לרילוקיישן בשוויץ או לנסיעות עסקים כי אחת הסיבות לאי-השוויון היא תשתית בלתי מספיקה. מספר גני הילדים והמעונות בשווייץ הוא נמוך בהשוואה למדינות אחרות באירופה. יתרה מכך, עד 2005 חופשת הלידה לא הייתה מעוגנת בחוק. כיום, כל יולדת זכאית לחופשה של 14 שבועות בתשלום של 80% משכרה. בנוסף, אימהות עובדות עדיין מתמודדות עם דעות קדומות כמו הכינוי "אמא רעה" שמוצמד להן. בהקשר זה נראה כי שווייץ, שבתחומים אחרים היא מפותחת מאוד, לא התפתחה מספיק.

"אי-השוויון בין גברים לנשים בולט. כך למשל, רק בשנת 1971 ניתנה לנשים בשווייץ זכות הבחירה. רוב האימהות אינן עובדות או עובדות במשרה חלקית. אֵם עובדת במשרה מלאה היא תופעה נדירה, לא מקובלת, ולמעשה גם לא אפשרית. זאת מכיוון שיום הלימודים בבית הספר כולל הפסקה מהשעה 12:00 עד השעה 13:30, שבמהלכה התלמידים מגיעים הביתה כדי לאכול ארוחת צהריים."

"באזורים הכפריים ניתן למצוא עסקים משפחתיים קטנים. לרוב, הבן הבכור יורש את העסק, ואם אין בן, תהיה זו הבת הבכורה. העסקים הקטנים האלה אינם יכולים לפרנס, בדרך כלל, יותר ממשפחה אחת, ותפקידו המסורתי של הגבר לפרנס את המשפחה, ולכן הוא יקבל את העסק. אני מכיר אישה בת 35, מספר ישראלי בשם איתמר אלבאום החי בשוויץ, שהיא בת בכורה, אחות במקצועה, מנהלת צוות בבית חולים, ובמקביל היא מנהלת אדמיניסטרטיבית בעסק של אביה. כאשר האב יצא לגמלאות, הוא העביר את העסק לבנו הצעיר ואמר לבתו: "לך יש בעל שאמור לדאוג לך."

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *