רילוקיישן לרוסיה, נסיעות עסקים או נסיעות עבודה לחו"ל: מהם מאפייני הניהול ברוסיה?

רילוקיישן לרוסיה, נסיעות עסקים או נסיעות עבודה לחו"ל: מהם מאפייני הניהול ברוסיה?

"המפלגה הקומוניסטית נטלה בזמנו חלק בכל תחומי החיים של הפרט, וכל שינוי דרש אישור של אחראי המפעל מטעם המפלגה. לקיחת אחריות בחברה קומוניסטית לא-דמוקרטית משמעותה גם ענישה במקרה של כישלון. לכן עובדים רבים לא ששו לקבל על עצמם אחריות תפקודית, והעדיפו עבודה תחת הוראות ברורות על פני אוטונומיה וקבלת החלטות עצמאית. עקב שנים של ניהול קומוניסטי ריכוזי, אפילו כיום יש עובדים שמתקשים לקבל החלטות בעצמם ולפעול באופן עצמאי."

מספרים ישראלים ברילוקיישן לרוסיה או בנסיעות עסקים:

"העובדים נמנעים מלפנות אל הבוס ולדבר איתו או להביע את דעתם בפניו."

"דפוס חשיבה אופייני: מה שחשוב הוא מה הבוס חושב ולא מה שאני חושב."

"קבלת החלטות נעשית מלמעלה למטה, ולכן גם מנכ"ל בכיר עשוי להימנע מהבעת דעה מפאת כבודם של הממונים עליו."

עוד מספרים מוצבים ברילוקיישן לרוסיה ובנסיעות עסקים:

"המנהל הרוסי אינו מתייעץ עם עובדיו או עמיתיו אלא רק עם הממונים עליו."

"סגנון הניהול הריכוזי מבוסס על היררכיה תפקודית ועל קידום על בסיס קשרים חברתיים וותק. המנהל הרוסי מרכז אצלו את כלל הידע בחברה, הוא נוטה לדבוק בנהלים, יכולתו לקבל החלטות אינה גמישה."

רילוקיישן לרוסיה- מיהו מנהל מוצלח?

מנהל רוסי מוצלח הוא החלטי, אמיץ, בעל יכולת להוציא לפועל פרויקטים גדולים, לקבל החלטות, לקחת אחריות, להגיב במהירות ולפעול גם בסביבה לא יציבה.

רילוקיישן לרוסיה- ומהן התכונות הפחות מוערכות?

אנושיות, תכונות ניהוליות כגון עידוד העובדים למוטיבציה או מוכוונות לשיתוף העובדים.

רילוקיישן לרוסיה- סגנונות ניהול

נהוג לחלק את המנהלים הרוסים לשלושה סוגים:

  1. "השומרים הישָׁנים" – אלה הם האדמיניסטרטורים והביורוקרטים המפקחים על הכלכלה הרוסית. הם כבר הוכיחו את כישוריהם בעבר כמובילי פרויקטים רחבי היקף בתעשיות החלל או הביטחון, וכיום הם משתמשים בקשרים ביורוקרטים ומנצלים את גישתם לעמדות מפתח ולמידע בתהליכי קבלת החלטות. המנהלים הללו נמצאים בעמדות הנהגה בתאגידים תעשייתיים גדולים או במגזרים התחרותיים הבינלאומיים (כמו גז ונפט, חלל, תעופה וספנות)
  2. "מנהלי הגל החדש" הופיעו בעקבות הרפורמה הכלכלית ברוסיה. אלה הם אנשים צעירים, מוכשרים ונלהבים, רעבים להצלחה, שזיהו את ההזדמנויות שמציגה החברה הפתוחה החדשה. עם קבוצה זו נמנים גם "יזמים לא רצוניים" שהצליחו להפוך לאנשי עסקים. הם נאלצו לנקוט יוזמה מחשש לאבטלה, וכעת הם מעורבים בעסקאות סחר קטנות.
  3. "החיילות הבינלאומיים" – אלה הם מנהלים רוסים שעובדים בחברות רב-לאומיות, מנהלים רוסים שפועלים במדינות מחוץ לרוסיה אך שומרים על קשר כלכלי עם עסקים ברוסיה, או נציגים של התפוצה הרוסית שמחזקים קשרים כלכליים עם עסקים רוסים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *