רילוקיישן לנורווגיה? נסיעות עסקים? נסיעות עבודה לחו"ל- טיפים ומידע על נורווגיה

רילוקיישן לנורווגיה? נסיעות עסקים? נסיעות עבודה לחו"ל- טיפים ומידע על נורווגיה

ליוצא לרילוקיישן לנורווגיה כדאי לדעת שנורווגיה היא מדינה סובלנית. תושביה מעריכים מאוד עצמאות, דמוקרטיה ושוויון, ומדגישים נושאים של זכויות אדם והגנת הטבע והסביבה.

השפה הרשמית היא נורווגית, אך הנורווגים מדברים גם אנגלית טובה.

ליוצא לרילוקיישן לנורווגיה או לנסיעות עסקים מעניין לדעת כי נורווגיה נמצאת במקום הראשון בעולם במדד איכות חיים. כתוצאה מכך, יש הטוענים שהנורווגים מאבדים אט-אט מחריצותם, מתרחקים מעבודות פיזיות ונמשכים לתחומי קריירה נוחים יותר.

נהוג לצרף לשם משפחתו של הנורווגי את הכינוי גברת או מר אך יש נורווגים שמעדיפים להיקרא בשם משפחתם בלבד.

בעת פגישה הם מברכים זה את זה במלה morn ולוחצים ידיים לנשים ולגברים כאחד.

באשר לזמן לטובת היוצא לרילוקיישן לנורווגיה והבדלי תרבות בין מדינות – הנורווגים מקפידים פחות על זמנים בהשוואה למדינות סקנדינביות אחרות. עם זאת, אנשי עסקים זרים נדרשים להגיע בזמן הן לאירועים עסקיים והן לאירועים חברתיים. הם מתחילים לעבוד מיד עם הגעתם למשרד, ומסיימים לעבוד בדיוק בזמן. בדיחה ידועה היא שהנורווגים עלולים להפסיק שיחת טלפון באמצע מכיוון שיום העבודה הסתיים. ימי העבודה הם שני עד שישי, בשעות 16:00­-8:00. בסוף יום העבודה הם הולכים הביתה כדי לאכול ארוחת ערב בסביבות השעה 17:00.

עוד בהתייחס להבדלי תרבות בין מדינות – סגנון הדיבור וסגנון הלבוש שלהם פחות פורמליים בהשוואה למדינות סקנדינביה האחרות.

הנורווגים הם אנשים שקטים ועל כן אין לדבר לידם בקול רם.

הנורווגים ידועים כלא מתפשרים בעת ניהול משא ומתן. הם מקבלים החלטה ונצמדים אליה, ואינם נבהלים מן האפשרות שההצעה תיפול.

ברוב המסעדות מגישים אלכוהול רק אחרי השעה 15:00 מלבד בימי ראשון.

נורווגיה מוכרת בפיורדים המרהיבים שלה.

מעניין ליוצא לרילוקיישן לנורווגיה כי היא ידועה בכינויה "ארץ שמש החצות", משום שחלקה הצפוני שוכן מצפון לחוג הקוטב הצפוני, במקום שבו השמש אינה שוקעת בקיץ ואילו בחורף רוב העמקים נותרים באפלה.

לנורווגים רבים יש בית קיט לבילויים כגון סקי, טיפוס הרים וכדומה.

אירועים חשובים לציון: בנורווגיה התקיימו שיחות אוסלו בין ישראל והפלסטינאים; פרס נובל לשלום מוענק בנורווגיה בכל שנה לאנשים בעלי חזון או מנהיגי מדינות שפעלו למען השלום.

נורווגיה בחרה להישאר מחוץ לאיחוד האירופי בשני משאלי עם שנערכו במדינה ב-1972 וב-1994. עם זאת, היא חברה באיגוד הסחר החופשי האירופי (EFTA) – מסגרת מקבילה לאיחוד שהוקמה בשנת 1960 – ועיקר סחר החוץ שלה מתבצע עם מדינות האיחוד האירופי. נורווגיה שייכת לקבוצה הכוללת גם את איסלנד ואת ליכטנשטיין שהחברות בה מחויבות ליישם חלק מהחקיקה האירופית. אף שהן אינן נדרשות לכלל המימון של חברות האיחוד, שלוש המדינות תורמות סכומים מסוימים שנועדו לסייע בהשוואת התנאים הכלכליים ברחבי היבשת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *