רילוקיישן לספרד- האם קיימת בספרד נטייה לעימותים?

רילוקיישן לספרד- האם קיימת בספרד נטייה לעימותים?

מעניין לדעת למוצב היוצא לרילוקיישן בספרד כי בזירה העסקית, מחקר שבדק סימולציות של משא ומתן קיבוצי בספרד מצא שמתוך 12 תהליכי משא ומתן, נימה פייסנית הובילה להסכמה רק בארבעה מקרים. בשאר המצבים נצפו התלהמות וקולניות.

ליוצאים לרילוקיישן בספרד כדאי לדעת גם שהספרדים נוטים לעימותים ולתוקפנות יחסית: נהיגה פרועה, צפצופים רמים בכבישים מהירים, התפרצות זה לדברי זה בשיחות, הריגת שוורים בזירה, והפגנות מחאה סוערות. עם זאת, בהפגנות המחאה שהוציאו אנשים לרחובות עקב המצב הכלכלי הקשה, נצפתה אלימות פחותה מאשר במדינות אחרות שנמצאות במשבר:

"ההפגנות בספרד קטנות יחסית למדינה שרבע מאוכלוסייתה מובטלת ושיותר מחצי מהצעירים בה מחוסרי פרנסה. גם עשרות אלפים, במצב כזה, הם מספר נמוך במיוחד של משתתפים. על-פי סקרים, רוב הציבור הספרדי (כ-80%) תומך במחאה אך לא מתייצב להפגנות.” (דה מרקר, 18.4.11)

יתרה מזאת:

"המחאה המקומית נושאת פעמים רבות אופי של מפגש חברתי שאליו מגיעים הורים עם הילדים והקשישים, המשפחות שוטפות את הכיכר המרכזית של מדריד, ומסיימות את הערב בבר שבו נפגשים פעילים מדורות שונים ומרקעים שונים." (עדכן, האוניברסיטה הפתוחה, יולי 2003)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *